• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF mailen via dubbelklikken in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJDaudey

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2017
beste

ik wil graag in de sheet 'verkoop' dubbelklikken op het factuurnummer en dat hij dan een mail stuurt.
dus dat betekent dat hij mn mailbox opent, het juiste mailadres opzoekt in mijn klantenbestand, de juiste pdf opzoekt en een standaard mailtje verstuurt
ik heb zelf al het een en ander geprobeerd maar het lukt mij niet, dus bij deze de vraag kan iemand mij helpen

vr gr Jan-Jaap

Bijlagen

Zet dit achter het betreffende werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Column = 6 And Target.Row > 1 Then
        MsgBox Target.Value
        Cancel = True
    End If
End Sub

Uiteraard wijzig je daarna MsgBox in een call naar je mail routine waar je dan Target.Value aan doorgeeft.

helaas dat dubbelklikken werkt niet, er zit al een vba dubbelklikken in, hoe kunnen we dat het beste oplossen?

Natuurlijk werkt dat wel.
Je moet het wel achter het juiste blad zetten en als er al een dubbelklikken routine staat dan kan je mijn voorbeeld daarin integreren.
Je bestaande dubbelklik routine zit achter een ander blad overigens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan