• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pdf maken op verschillende PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Tegenwoordig is het niet meer vreemd om te huppen van de ene naar de andere computer en verder te gaan met je werk.
Ik maak ook gebruik van meerdere PC's en laptops. Opslaan in de cloud en je kunt op een ander station (waar ook ter wereld) weer verdergaan.

Nu werk ik veel met Excel. Van bepaalde Excel-sheets maak ik pdf's, om naar klanten te sturen. Zodat ze er geen wijzigingen in aan kunnen brengen (nou ja; alles is mogelijk tegenwoordig...).

Het valt me op dat als ik op PC1 een pdf maak, het gehele blad netjes op één pagina past.
Maar als ik van dezelfde sheet een pdf wil maken op PC2, past het niet meer. Ik moet niet alleen de schaal aanpassen, maar ook nog andere aanpassingen maken (bv regelhoogtes wijzigen). Als het dan uiteindelijk lukt om het geheel op één pagina te krijgen (als pdf), is de weergave anders dan van PC1.
En dat is wat ik niet wil.

Ik wil graag, onafhankelijk van welke PC of laptop ik ook werk, er altijd eenzelfde pdf gemaakt kan worden, zonder dat er aanpassingen moeten worden gemaakt.

Nu is de vraag: Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Hoe maak je van een werkblad een PDF ?

Kijk eens naar de instellingen van de standaardprinter op iedere PC.

Elke PC heeft weer een andere standaardprinter.
Welke instellingen moet ik eventueel aanpassen?

Bijv. automatisch aanpassen aan A4-formaat

Ik ben er nog niet uit, hoe ik dit probleem kan oplossen.
Wel kan ik (aan de hand van voorbeelden) laten zien, wat ik bedoel:
bijlage pdf - origineel: zoals ik de pdf heb gemaakt op de PC die het meest gebruikt wordt
pdf - PC2: op een andere PC gemaakt
pdf - ZBook: gemaakt op een laptop.

Ik wil dus graag, dat het niet uitmaakt op welke PC of laptop ik werk, de pdf die ik ga maken er uit zien als pdf - origineel.

Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Je kan beter jouw excelbestand plaatsen.

Laatst bewerkt door een moderator:
En als je, in plaats van "Opslaan als ... PDF", een (gratis) PDF-programma gebruikt? Zoals PDF-Creator of zo?

het lukt me steeds niet om het Excel bestand te uploaden.
De melding als in de bijlage verschijnt.
Wat kan er aan de hand zijn?

Bijlagen

• uploaden mislukt.jpg
    uploaden mislukt.jpg
    23,9 KB · Weergaven: 49
Daar staat dat je bestand geen .xlsx extensie heeft en dus geen Excelbestand is.

Als ik jouw Excelbestand van 1,5 MB opsla blijft er nog 197k van over.

O.a. 33 overbodige formatconditions.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met formatconditions, en hoe voorkom of verwijder je die?
Hebben die invloed op hoe een pdf er uit komt te zien?

Na ook elders informatie te hebben gezocht, ben ik er nu bijna zeker van, dat het probleem niet ligt in het maken van pdf's; maar in het Excel-bestand zelf.
Er is mij aangeraden om geen afbeeldingen meer in de kop- en voettekst te plaatsen, maar in een cel (of zwevend over cellen).
Hier ga ik mee aan de slag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan