• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pdf naar excel, verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterSuurd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2016
Hallo,

Graag zou ik een pdf bestand omzetten naar excel om gegevens makkelijk te kunnen doorzoeken en verwerken. Het omzetten naar excel is gelukt echter geeft excel elke regel tekst een nieuw regelnummer, sommige stukken tekst horen bij elkaar en anderen niet.

Graag zou ik hebben dat excel het bestand doorzoekt en per item wat altijd begint met: project id: 123456 in kolommen zet met dan de bovenste kolom project id en dan daaronder de verschillende projecten. De tweede kolom projectlocatie met daaronder alle locaties etc.

Kan excel dit automatisch? Ik heb een bestand met +1500 regels dus handmatig omzette is geen optie. Ik heb een voorbeeld toegevoegd met de gegevens die ik nu heb Blad 1, en een voorbeeld hoe ik het graag zou hebben (blad 2).

Kan iemand mij helpen?

Gr PieterBekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Als werkelijk elk veld op een eigen regel zou staan, zou ik hier nog wel iets mee durven. Maar met deze "chaos" zie ik teveel haken en ogen. Sorry.

Hierbij een poging enige orde in de chaos te scheppen, eigenlijk: orde ontdekken in de chaos om de weergave te verbeteren.
De macro extraheert niet zelf veldnamen uit de tekst. Handwerk blijft dus nodig: de gebruiker moet de veldnamen definiëren, in tabblad Velden. Alleen gedefinieerde veldnamen worden meegenomen bij het opbouwen van de tabel.
Je geeft ook aan dat er een veld 'Project:' moet komen in de uitvoertabel. Die veldnaam komt niet voor in de tekst (althans in het voorbeeld) dus blijft dat veld in de uitvoer leeg.

Bijlagen

Ziet er toppie uit Timshel! :thumb:

[EDIT] 'k moest toch ff kijken hoe je 't nou klaarspeelde om zo'n afgebroken regel samen te voegen met het eerste gedeelte. Maar door alle cellen samen te voegen tot 1 lange text-string heb je het voor elkaar gekregen. Slim hoor!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan