PDF omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vliegendemug

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Wie kan mij helpen,
Een kennis is helemaal hotel de botel. Haar huiswerk van de afgelopen maanden was ineens van de computer verdwenen.
Het enigste wat ze nog had, was de printversie van het geheel.
Heb deze 28 pagina's ingescand en is (helaas) opgeslagen in een pdf formaat.
De bedoeling is om deze om te zetten naar b.v. een word document zodat ze een en ander nog kan aanpassen. Maar nu de vraag hoe doe ik dat, want adobe is alleen maar lezen.
Bestaat er een freeware programmatje om dit toch om te zetten en zoja hoe doe ik dat.
Ben namelijk een leek op pc-gebied.
Bedankt namens mijn dochter

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met Foxit, die kan er ook een txt file van maken, misschien kun je hem dan in Word importeren.

Eventueel wil ik proberen die data terug te halen, hiervoor is het wel noodzakelijk dat die PC niet meer gebruikt wordt.

En als er niets "geheims" of "schokkends" in die PDF staat, kun je hem mij mailen, dan krijg je hem als Worddocument weer terug.

Ik gebruik PDF2Word, maar dat is niet gratis te downloaden......

Kan je in de scanopties niet aangeven dat hij hem moet scannen als tekstbestand?
Zo doe ik het hier tenminste altijd.

Dan moet de OP wel een OCR programma op zijn/haar PC hebben.

Optical Character Recognition, maar als hij het ook in een pdf kan opslaan, kan het ook als een word document.

Als je er verder echt weinig vanaf weet en een simpele (maar bewerkelijke) oplossing zoekt kan je binnen Acrobat Reader ook de tekst selecteren met 'selectiegereedschap' (knop in je werkbalk vanboven). Veel werk, maar vereist verder geen kennis van wat dan ook.

Optical Character Recognition, maar als hij het ook in een pdf kan opslaan, kan het ook als een word document.

Dit is niet geheel correct. Je kunt via Adobe acrobat of een gelijk programma de uitvoer naar een pdf bestand schrijven, zonder OCR gebeurt dit als een afbeelding. Binnen deze afbeelding kun je niets aanpassen.

Naar een Word document zal ook niet snel geschreven worden, vaak is het een RTF formaat waarvoor dan ook een OCR nodig is. De meeste scanners hebben een OCR bij de software toegevoegd, maar lang niet alle fabrikanten (goedkopere apparaten) hebben dit.

Nadeel van de meeste OCR programma's is wel dat je het complete document op fouten moet gaan nakijken.

Nadeel van de meeste OCR programma's is wel dat je het complete document op fouten moet gaan nakijken.

Dit klopt wel. Wanneer het te scannen document niet geheel kreukloos is, gaat de scanner al heel vlug in de fout.

Laat ik ook maar een duit in het zakje doen:

helaas is de eerder genoemde optie om het bestand met foxreader als TXT op te slaan geen reele optie. Ook Foxreader geeft een soorgelijke melding als Adobe als je probeert als .TXT op te slaan................. "Visit the Foxreader site" .... en uiteraard kun je dan de betaalde versie downloaden die WEL als TXT kan opslaan.

Alles doorlezend denk ik dat 2 van de genoemde opties voor vliegendemug het meest interessant zijn:

1. die van ErpCity en
2. die van Tiborv

en de 3e (die helaas niet beschreven mag worden) is het geheel in eigen beheer houden en zorgen dat je datgene kunt gaan doen wat ErpCity nu ook kan. Daarvoor moet je helaas wel enige creativiteit hebben. Ik weet niet hoe oud die dochter is, maar wellicht kan dochterlief die "creativiteit" wel aangeven / aanwijzen op het grote boze W-W-W.

Tip: zelf ben ik met enige creativiteit ooit tegen het redelijk prijzige progje Abbyy finereader aangelopen. Dit progje scant alles wat los en vast zit qua tekst direct naar Winword (je krijgt dan een echte .DOC) en ook nog eens voor 99,9 procent foutloos. Slechts bij een letterpuntgrootte van (zeg) 8 of kleiner, wil het progje een heel klein beetje moeite gaan krijgen met de i I en de l L oftewel de "ie" en de "el".

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie goede reacties, super!!
Het probleem waar ik inderdaad tegen aanloop is dat de 28 velletjes tellende huiswerk van die kennis ingescand is als pdf, maar niet herkent wordt ales een teksfile maar ziet hem denk is dus als afbeelding.
Had niet de mogelijkheid om deze als een tekstbestand in te scannen, wil uiteraard graag gebruik maken om de documenten toe te sturen Erpcity

Laatst bewerkt:
Ik ben d'r helemaal klaar voor..... stuur even een mail door te klikken op "ErpCity" en ik zend je terstond het mailadres waar het naar toe moet [want ik geloof niet dat je attachments kunt toevoegen aan de "helmij" mail service] en je hebt het binnen enkele minuten retour.........

Je moet wel de orginele pdf sturen... de ingescande zijn waarschijnlijk jpeg's en daar kan ik ook weinig mee...

Laatst bewerkt:
Wil iedereen bedanken voor hun reactie en door de tip van Pasja was het probleem opgelost, super!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan