pdf openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dsaatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
hoi,

in een macro in excel wil ik ook het aantal pagina's van een bepaald pdf-bestand verwerken, is dit mogelijk?

bedankt!

Hallo dsaatje,

wat bedoel je precies?

Groet,

Tardis

Hoi

dit werkt voor mij, om een PDF bestand te openen:

Code:
Sub PDFbestandOpenen()

Dim dbResultaat As Double
    Dim sPadAdobe As String
    Dim sBestand As String

sPadAdobe = "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe"

sBestand = "C:\papers\43.pdf"

dbResultaat = Shell(sPadAdobe & " " & sBestand, vbMaximizedFocus)

End Sub

Waarschijnlijk moeten de 2 paden nog aangepast worden.

Wigi

hoi,

dat werkt in ieder geval al, maar is het ook mogelijk eigenschappen van dit pdf bestand op te vragen? ik zou namelijk ook het aantal pagina's van dit pdf bestand willen kennen.

even kort wat ik allemaal probeer:
in excel bevat elke rij een reeks kenmerken van een bepaald item. bij een klik in de laatste cel van elke rij, wordt er een (vooraf, met tags geprepareerd) docbestand geopend, en worden de verschillende kenmerken op de juiste plaats in dit doc-bestand ingevuld. dat lukt al.
maar bij elke rij hoort ook een pdf bestand, dat gewoon in excel met een hyperlink kan geopend worden. elk pdf bestand heeft een bepaald aantal pagina's, en dat aantal zou ik ook in het docbestand willen vermeld krijgen, snap je?
theeft eigenlijk niets met excel te maken, maar in de macro wil ik dus kunnen kijken hoeveel pagina's een bepaald pdf bestand heeft, en dit ook invullen in het bijhorend docbestand. maar het is misschien niet nodig dit pdf bestand ook daadwerkelijk te openen (moest het zijn weet ik in ieder geval al hoe =), is dit te vermijden?

bedankt!
dsaatje

hoi,

ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik met macro's werk, dus tkan zijn dat het voor de hand ligt, maar bij mij werkt de code waarnaar je verwijst niet. ik heb het gewoon gecopypaste naar de module, en sFileName vervangen door het bestand dat ik zoek. als ik dat wil laten lopen, krijg ik een compileerfout: gegevenstype niet gedefinieerd. heb ik iets misgedaan? of ligt het aan het feit dat ik niet refereer naar acrobat.tlb (heb ergens zoiets opgevangen)? is dat te omzeilen, want dat kun je precies niet zomaar downloaden, en ik heb ook alleen de reader?

bedankt,
dsaatje

Hallo dsaatje,

heb even rondgesnuffeld.
Als ik het goed begrijp kan wat jij vraagt alleen als je over Adobe Acrobat Standard of Adobe Professional beschikt.

Groet,

Tardis

hoi,

nog één vraagje dan =)
het xlsbestand zal door meer mensen gebruikt worden. ik denk dat ikzelf wel aan één volledige acrobat kom, maar als ik het dan op deze manier geprogrammeer krijg, kunnen dan andere mensen, die met dit bestand werken en enkel de acrobat reader hebben, die gegevens dan krijgen?

bedankt!
dsaatje

Hallo dsaatje,

als je inderdaad Adobe Acrobat Standard of Adobe Professional nodig hebt, zal de code alleen werken als je over 1 van deze produkten beschikt.
Oftewel, iedereen moet over 1 van deze produkten beschikken.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan