pdf probeert te openen in paint

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Als ik "openen"geef op een PDF mailbijlage wordt geprobeert deze te openen met Paint.
Hoe kan ik dat veranderen in openen met Adobe Reader????

klik met rechts op het bestand.
Kies openen met
Kies daarna het programma waarmee deze geopend dient te worden en zet een vinkje erbij dat deze dan altijd met dit programma geopend moet worden.
That's all

Ja, dat dacht ik ook.
Maar als ik op het bestand (bijlage) rechts klik krijg ik alleen "openen". Dus zonder het woordje "met .."
Dan volgt de mededeling dat paint het bestand niet herkent en dus niet kan openen.

Laatst bewerkt:
Dan zal je dat bestand eerst moeten opslaan, of je moet een ander pdfje op je schijf hebben. Dat maakt dan niet uit.
De handeling blijft hetzelfde.

Ja. Als ik het bestand eerst opsla krijg ik "openen met ..". Dat werkt.
Maar hoe komt mijn pc op het idee een pdf te willen openen met Paint? Dat moet toch ingesteld zijn en verandert kunnen worden?

openen pdf

Toch maar even een uppie.
Het programma om pdf rechtstreeks te openen vanuit de e-mail moet toch ergens ingesteld kunnen worden?
Alvast bedankt
Hans V

Opnieuw de vraag.
Als ik een PDF bestand krijg als bijlage van een mail staat dat bovenin het scherm. Als ik erop klik krijg ik alleen "openen".
Probeer ik dat, dan krijg ik de melding dat "Paint" het bestand niet herkent.
Hoe kan ik instellen dat het geopend wordt met adobe reader?
Ik werk met windows live mail onder microsoft vista.

N.b als ik het bestand eerst opsla en dat opgeslagen bestand aanklik kan ik kiezen via "openen met". Dan is alles ok. Maar die omweg lijkt mij onlogisch.

Laatst bewerkt:
Beste Hans,

Onderaan de opties staat een checkbox met de vraag of in het vervolg het bestand altijd geopend moet worden met jouw keuze. Klik deze aan en in het vervolg wordt weer standaard pdf gebruikt!

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan