• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF reader in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rens80

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2020
Hoi,

Ik heb dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=sFn...men en of dit een gratis applicatie is? gr

Beste Willem,

Dat zou heel mooi zijn. Ik heb die op de computer staan. Kan jij mij misschien uitleggen hoe ik het juiste besturingselement in mijn toolbox kan zetten? Ik heb deze proberen te vinden, maar wellicht kijk ik verkeerd

gr

Ha Willem,

Dank voor je hulp zover.

Ik moest inderdaad de verwijzing aanvinken. dat heb ik nu gedaan. Volgens de video moet ik een applicatie hebben in de werkset van de userform. Echter daar heb ik wel twee pdf icoontje, maar als ik die in het userform sleep zegt hij 'kan element niet vinden'. heb jij enig idee wat het probleem is?

gr

En om de objecten toe te voegen in je werkset (toolbox) open je eerst de werkset box ga dan naar extra kies dan extra verwijzingen
vink daar je gewenste object aan om toe tevoegen aan de werkset

Kan ik zo niet zeggen plaats je bestand met je userform en wat je precies voor ogen heb dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen
je moet vermoedelijk element web.browser gebruiken zie post#6 om toe te voegen

Laatst bewerkt:
Heb je filmpje bekeken en je moet het element Adobe pdf reader kiezen in extra besturingselementen om toe te voegen

Ik heb in de werkset rechtermuisknop extra besturingselementen gekozen. daar staan twee adobe elementen ( en die werken niet ), maar die stonden er al. Ik zie er geen nieuwe bij. Wat mij opvalt is dat de twee die er al staan verwijzen naar een map common. terwijl bij verwijzingen de dll in de map adobe staat. Kan dat het zijn?

Ik heb even bij mij hier gekeken maar krijg ook de melding element onbekend ik heb het probleem volgens mij ook eerder gehad
en heb het toen opgelost met het element web.browser dat werkt bij mij wel in een userform om de pdf te zien

en dan open je de pdf in de webbrowser? ga eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen. Dank voor de hulp

als je de code van de video wilt gebruiken of het userform wilt nabouwen

verander dan deze coderegel

Code:
Private Sub Listbox1_Click()
[COLOR="#FF0000"]Me.AcroPDF1.LoadFile[/COLOR] Me Listbox1.Column(1)
End Sub

en probeer dit

vervang AcroPDF1.LoadFile
met dit
Me.WebBrowser1.LoadFile of
Me.WebBrowser1.Navigate

dat besturings element is ook te vinden in extra besturings elementen

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik was ook opzoek naar zoiets als dit. Ziet er goed, echter heb ik wel een vraag over de codering.

Als ik een bestand benader en opsla dan wil ik het overzicht in een sheet hebben die ik hiervoor heb aangemaakt. Helaas slaat hij de bestanden op in een reeds bestaande sheet met informatie.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Met vriendelijke groet,
Patrick

Hallo Patrick,

Kan ik zo niet zeggen hoe dit zo aan te passen is, stuur je voorbeeld bestand mee met wat je voor ogen heeft
dan kan ik kijken of het aan te passen is in jouw bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan