PDF wordt groter tijdens printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keekje

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Hallo,

Ik probeer een paar pdf bestanden te printen van tussen de 3-6 mb maar als ik deze print worden ze zoon 100-300 mb en duurt het echt superlang voor dat ze geprint worden / lopen vast.:(

Mvg,

Florian

Hangt van de printerdriver af die je gebruikt. Stel dat je een Postscript (PS) printerdriver gebruikt, dan worden printjobs standaard veel groter dan als je (bijv.) een PCL5 of PCL6 driver gebruikt.
Natuurlijk is het ook nog van belang of je (gekleurde) achtergronden mee afdrukt of alleen de tekst/plaatjes die de werkelijke content zijn van de PDF.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb even dit documment op een andere computer geprint en daar gaat alles gewoon goed. Dus ik denk daat het zo als je zegt aan de drivers ligt. Dus ik zou PCL6 drivers moeten installeren?

Laatst bewerkt:
Driverkeuze

Bericht is overbodig geworden door mijn latere reactie.

Laatst bewerkt:
@danny: Het heeft geen zin om links te posten waarbij op een ander forum een forum-account aangemaakt moet worden om de tips te kunnen lezen. Mijn tip was duidelijk genoeg.

@topic-starter: Heb je ondertussen een PCL-driver geïnstalleerd, deze nieuwe printerdriver aangegeven om te gebruiken en daarna getest of afdrukken wel lukt?

Tijs.

Link werkt niet...

Excuses. Dit is niet de bedoeling, ik zal de tekst kopieren van dat artikel.

Er zijn verschillende keuzes die kunt maken bij het kiezen van een print driver. Een van deze keuzes is de keuze PCL of PS. De keuze die u moet maken is afhankelijk van het gebruik. Hieronder staat uitgelegd wanneer u moet kiezen voor PCL of PS.

Wanneer u veel vanuit Word, Excel, Powerpoint etc. print, dan is voor u een PCL driver de juiste keuze. Ook wanneer u vanaf de printer lettertypes en formulieren wilt downloaden, moet u kiezen voor PCL omdat PS dit niet ondersteund.

Wanneer u veel vanuit grafische applicaties print zoals Photoshop, Paintshop, etc. of vanuit Adobe Reader dan is een PS driver de juiste keuze.

Wanneer u zowel veel print vanuit Office en vanuit Grafische applicaties, dan kunt u er ook voor kiezen om allebei de drivers te installeren.

Bron: CompuNation.nl

@danny/virtualite: Jouw tip geeft aan voor Acrobat Reader-bestanden (=PDF) om PS drivers te gebruiken, en juist díe bestanden wil de topic-starter gaan afdrukken.

Ik zou de topic-starter aanraden om het (toch) eens met PCL-drivers te proberen en dan de printer-uitvoer te vergelijken op verschillen met de PDF-documenten zoals het op het scherm wordt getoond. Ik verwacht daar geen merkbare verschillen.

Tijs.

PDF bestanden

En toch is PS door adobe in het leven geroepen voor o.a. pdf bestanden en adobe reader. Maar zoals in dit artikel staat is de keuze voor jezelf.

Zelf heb ik ze naast elkaar draaien, een kleine moeite. Maar kan wel van groot verschil zijn.

Tuurlijk kan je met PCL drivers pdf bestanden uitprinten, en ook met PS word documenten. Maar als er geen verschil in zou zitten zou dit toch ook niet allebei worden aangeboden...

Groet Danny

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan