PDF's in de database

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb in deze db twee verschillende technieken als voorbeeld. Kijk maar eens of je er wat mee kunt.

Bijlagen

Michel,

Dank.

De bestanden worden ingelezen. Ze staan in een tabel. Hoe koppel ik nu de diverse documenten aan een schade.

Access2010

Dat zou ik doen door een aparte tabel te maken (bijvoorbeeld tblSchade_Docs) waar je dan een verwijzing in opneemt naar het schadedossier, en een verwijzing naar het document(pad). Deze tabel koppel je aan de tabel Schadedossiers, en neem je op als Subformulier in je schadeformulier, zodat je per schade de bijbehorende documenten ziet, en eventueel kunt toevoegen. En vanuit dit formulier kun je dan ook de documenten openen.

Michel,

Het staat er makkelijk, maar ik moet er even over gaan studeren.

Met dank als altijd.

Access2010

Neem je tijd :) Ik weet niet hoe je de tabel vult met je pdf-jes, maar ik zou die procedure dus baseren op een keuzelijst met schadedossiers, en de inhoud van een map (als alle documenten van een bepaald dossier bij elkaar staan). Je vult de tabel [Dossier_Documenten] dan gelijk met de juiste koppeling. En dan is de rest een kwestie van formuliertje maken, en dat naar je hoofdformulier slepen. Dan heb je gelijk een gekoppeld subformulier per dossier. Op dat subformulier maak je dan een actie <Bij dubbelklikken> op het veld met de pdf met het commando FollowHyperlink, en het pdf-bestand wordt vervolgens netjes geopend. Zo zou ik het doen....

Michel en anderen,

Ik kreeg onderstaande link toegemaild van een kennis uit Amerika. Integreren van dossiers blijkt vanaf 2007 heel makkelijk te zijn. Zonder te programmeren kun je via een bijlageveld dossiers en andere archiefstukken zonder problemen toevoegen.

Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt uitstekend.

http://www.databasedev.co.uk/access2007attachment.html

Dank voor alle hulp, heb e.e.a. zorgvuldig opgeborgen.

Access2010

Met enig schaamrood op de kaken had ik je die link ook wel toe kunnen sturen.... Want ik wist 'm eigenlijk wel. Maar omdat ik zo'n gruwelijke hekel aan die nieuwe versies heb, 'vergeet' ik nog wel eens dat er zowaar af en toe ook nog handige zaken zijn bijgekomen ;) En dit is er inderdaad één van. Maar goed, de aangegeven oplossing is uiteraard prima te gebruiken voor de mensen die nog zweren bij de oudere versies!

Michel,

Schamen is niet op zijn plaats. Door dit soort zoekacties en oplossingen wordt dit forum alleen maar sterker.

Tot het volgende "probleem".

Access2010

Zonder te programmeren kun je via een bijlageveld dossiers en andere archiefstukken zonder problemen toevoegen.

Dat zei ik al in mijn posting van 14 april 2011 09:42, maar er werd niet op gereageerd dus dacht ik dat daar geen interesse voor was.

De opmerking was mij niet geheel duidelijk, immers er zou thuis gekeken worden en toen werd het stil. Maakt niet uit, immers met vereende krachten is e.e.a. opgelost. Er was inderdaad en simpele oplossing. Nu hebben de gebruikers van zowel de oudere als de nieuwere een oplossing.

Access 2010

De opmerking was mij niet geheel duidelijk, immers er zou thuis gekeken worden en toen werd het stil.

Doordat een andere weg werd ingeslagen, dacht ik dat daar geen behoefte meer aan was.

Nu hebben de gebruikers van zowel de oudere als de nieuwere een oplossing.

Daar ben ik het helemaal mee eens en het is een hele mooie oplossing ook nog.

Een mooi moment om de discussie te sluiten lijkt mij.

Dank voor je inspanning.

Access2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan