PDF's weergegeven in Firefox 3.6.10

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Mijn zwager heeft een probleem met het weergeven van PDF-bestanden in Firefox.

De volgende situatie doet zich voor:
Hij opent een website en linkt door naar een pagina waar allemaal PDF-bestanden staan.
De bladzijde wordt weergegeven, maar de ruimte waar de PDF-bestanden moeten staan blijft leeg.

Als ik hetzelfde doe op mijn PC dan verschijnt er keurig een lijst met alle PDF-bestanden.

Wat moet er bij mijn zwager in Firefox aangepast worden om die bestanden wel te tonen?

Alvast bedankt.

Hij zou kunnen proberen over te stappen op Fox-it Reader (kleiner en minder gevoelig voor virussen dan Acrobat Reader). Wel eerst de Acrobat Reader deïnstalleren en daarna in Firefox nakijken of daar nog een plug-in en/of extensie van Acrobat Reader staat die dan nog gedeïnstalleerd moet worden.

Fox-it reader is hier te downloaden. Daarna (vanaf dezelfde download-pagina, onder "Critical Add-ons in Foxit Reader") de bijbehorende Firefox plugin downloaden en installeren.

Ik gebruik zelf Fox-it reader, maar de plugin heb ik nog niet gebruikt, dus getest heb ik het niet, maar ik heb er wel vertrouwen in! :)

Tijs.

Om dan maar over te stappen op een andere pdf reader lijkt me een beetje een kort door de bocht...
Ik zou eerst een je probleem problemen op te lossen.

Heeft je zwager de Adobe plugIn voor Firefox geinstalleerd?
Zo niet, doe dat eerst eens.

Tardis

Hij heeft de Adobe Plug-in 9.4.0.195 voor Firefox geïnstalleerd.

En ik wil inderdaad eerst proberen met Adobe dit probleem op te lossen.
Als dat niet lukt kan ik eventueel het voorstel van Tijs toepassen.

Is Adobe zo ingesteld dat het pdf bestand in een browser opent:

To configure Acrobat or Adobe Reader as a helper application:

1. Start Acrobat or Adobe Reader.
2. Choose Edit > Preferences.
3. Select Internet on the left.
4. Deselect Display PDF In Browser Using [Acrobat application], and then click OK.
5. Quit Acrobat or Adobe Reader.

Tardis

Daarnaast kan je ook in Firefox kijken welk programma aangeroepen wordt bij het willen openen van PDF's. Dit kan onder 'Tools -> Options -> Applications'. Anders de reader eens opnieuw installeren, dit lijkt vaak de simpelste oplossing te zijn.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan