• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pecentage berekening in een pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayda39

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Beste allemaal,

Ik probeer via een Pivot een percentage berekening te krijgen, nu weet ik wel een aantal manieren via de subtotalen, maar dat is niet wat ik wil.

De basis is, de pivot formeerd alle weeknummers, de 2e kollom de totale van de gemaakte fouten, en in de 3de kollom de orderlines, nu zou ik graag dat in de 4de kollom de berekening komt van kollom 2 gedeeld door kollom 3.
Ik heb in de bijlage een fictiefe 3 e kollom gemaakt met de berekening die in dan graag in de pivot zelf had, zodat als ik de database doe update dat er al in staat.
Ik heb een bijlage toegevoegd zodat het iets duidelijker wordt.(deze is verkleind, de totale gegevens zijn er meer dan 5000 regels.

Wie o Wie weet een oplossingBekijk bijlage INFO2.xlsx

Hallo

Als je op de draaitabel ga staan dan verschijnt er boven in de werkbalk een extra keuze, nl. hulpmiddelen voor draaitabellen.
Daar heb je de keuze optie en daar weer onder de keuze formule.

Daar heb ik een berekend veld gemaakt.
hopelijk kan je hier iets mee.

Bijlagen

Hallo

Als je op de draaitabel ga staan dan verschijnt er boven in de werkbalk een extra keuze, nl. hulpmiddelen voor draaitabellen.
Daar heb je de keuze optie en daar weer onder de keuze formule.

Daar heb ik een berekend veld gemaakt.
hopelijk kan je hier iets mee.

Zo dat is precies wat ik zoek,

Dankje wel voor je uitleg, ik zag inderdaad de extra opties over het hoofd, weer iets geleerd en wederom bedankt.

Raymond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan