Peer 2 peer networking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mystis

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Dag allemaal,

Ik ben sindskort bezig geweest met een virtualbox netwerk opdracht van school, alleen heb ik nu een probleem..

De bedoeling is dat ik twee server 2008 heb draaien. Ze moeten allebei in dezelfde werkgroep zitten, network discovery/file sharing moeten aan staan en de location type moet private zijn. Beide servers kunnen elkaar pingen en elkaar zien in de netwerk omgeving.

Alleen staat in mijn boek aangegeven dat beide server hunzelf ook kunnen zien in hun netwerk omgeving (op server A, staat in de netwerkgeving server A en B). In mijn geval is het zo dat de server alleen het ander kan zien...

Het enige wat ik hierbij toe kan voegen is dat op beide server een apparaat staat die geupdate moet worden (hardware id = PCI\VEN_80EE&DEV_CAFE&SUBSYS_00000000&REV_00). Ik zou in godsnaam niet kunnen zien/weten waar het aan ligt... hopende dat het goed zal komen als ik doorga :)

Maar kan iemand hier zien waar het aan ligt?

Alvast bedankt voor de moeite! :thumb:

Error. Dit is opgelost.

Ik zie dat ik op beide server de netwerk instelling, promiscuous modus op 'alle toestaan' moet hebben staan. Nu zie ik ze allebei :D.

Mijn foutje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan