peer-to-peer aangesloten maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

plantopographique

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Ik heb een internetaansluiting op mijn desktop-pc XPv een vaste ethernetkaart (VT Rhine III Fast Ethernet Adapter). In deze pc steekt ook een draadloze ethernetkaart (RT2500 USB Wireless Lan Card).
Daarbuiten heb een laptop met draadloze kaart van het merk Cisco.
Het is me nu gelukt om tussen de vaste pc en de laptop een draadloos peer to peer netwerk te maken. Beide pc's zien elkaar, melden dit ook (zeer goede ontvangst).
Ik kan echter op de laptop geen internetverbinding verwezenlijken. Hoe komt dat?

Netwerk instellen doorlopen? internet sharing geinstalleerd?

De laptop heeft als gateway je pc nodig, dus het ip adres van je pc opgeven als gateway.

plantopographique zei:
Neen, het lukt nog altijd niet

Wat lukt niet?

Je pc zo instellen dat de andere computers verbinding maken met deze pc om op het internet te komen?

Of bij de laptop, deze computer verbinding laten maken met internet via een andere computer in het netwerk?

Zak ik je de gegevens van mijn hoofd-lan-kaart, de wireless-lan-kaart desktop en de wireless-lan-kaart van de laptop doorgeven?
Of is dat privé?
Ik bedoel dan het IP adress, subnetmasker en standaard gateway.

plantopographique zei:
Zak ik je de gegevens van mijn hoofd-lan-kaart, de wireless-lan-kaart desktop en de wireless-lan-kaart van de laptop doorgeven?
Of is dat privé?
Ik bedoel dan het IP adress, subnetmasker en standaard gateway.

Je mag het hier neerzetten maar daar schieten we weinig mee op.

Had je die stappen nog ondernomen, internet sharing op de pc installeren en bij de laptop de pc als gateway gebruiken ?

plantopographique zei:
Misschien voor jou een stomme vraag maar hoe doe je dat?

Stomme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden ( geef ik zelf ook vaak ):)

Als je netwerkverbindingen opent in het configuratiescherm kun je met het pictogram wizard netwerk instellen het allemaal regelen, op de pc en laptop, het staat precies hoe en wat je moet doen.

plantopographique zei:
Lukt nog niet joh, krijg er het zuur van....

Matrox, werkt prima, krijg je alleen weer hoofdpijn van.:D

Wat je kunt doen indien niets werkt, geef de wireless kaartjes een vast ip adres en als gateway in de pc het ip adres van de van de vaste netwerkkaart of modem, dat moet je even uitproberen, en in de laptop het ip adres van wireless kaart uit je pc.

Maar met ICS is het in principe allemaal te regelen.:confused:

Ik doe morgen verder. Voel me niet meer zo goed. Hoop je dan weer te kunnen spreken.
Groetjes en bedankt voor de moeite van vandaag.

Kijk anders gewoon even in help en ondersteuning, staat daar prima uitgelegd.

Let ook even op netwerkbrug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan