• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Penningmeester kasbeheer ontwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pamboer

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
10
Hallo,

Ik ben bezig met een ontwerp voor het beheer van de financiën van een vereniging waarbij ik zit. Tijdens het ontwerpen hiervan in Excel stuit ik op een vervelende kwestie, vind ik zelf.

Probleemstelling:
- Bij mutaties dient er gekeken te worden naar de datum van declaratie vervolgens dienen alle declaraties binnen een maand opgeteld te worden, gegroepeerd per inkomsten of uitgaven. Dit is vermeld bij de declaratie aangeven door een '1' voor inkomsten en een '0' voor uitgaven. Nou is er ook de mogelijkheid dat er bijvoorbeeld al een declaratie voor februari binnen is en een week later er nog een declaratie voor de maand januari komt.

Hopelijk kan 1 van jullie mij hierbij verder helpen.

Bij voorbaat dank,

Pamboer
 
Heb je misschien een voorbeeldbestandje beschikbaar, waaruit blijkt wat je precies wilt?

Als alles in rijen onder elkaar staat, kun je het filteren. Maar wellicht wil je het resultaat in een andere opzet...

Mvg
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik sluit de bijlage bij in hoop dat je er iets van mijn bedoelingen snapt.

Groet,
Pamboer
 

Bijlagen

  • penningmeester.xls
    24 KB · Weergaven: 244
Ik heb je bestand bewerkt en er formules ingezet die volgens mij doen wat je zoekt.

Je moet zelf nog even het bereik van de formules aanpassen; nu kijkt de formule niet verder dan de mutaties in rij 34.

PS: Het zijn matrixformules, dus na het bewerken van de formule altijd afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER.


(Wellicht kan het gemakkelijker, maar ik weet even niet hoe...)
 

Bijlagen

  • penningmeester(1).xls
    37 KB · Weergaven: 244
Bedankt

Hier was ik naar op zoek. Super bedankt!
Kan ik weer verder!
Groet,
Pamboer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan