Penryn

• Onderwerp starter Onderwerp starter fms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fms

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
goedendag,

ik was binnekort van plan een nieuwe processor te kopen(e6750) tot ik toevallig op internet een stuk las over nieuwe processoren van intel die er eind dit jaar aankomen. het gaat hier over de penryn(wolfdale)-processoren. ze schijnen stukken beter te zijn en goedkoop te kunnen worden gemaakt. nu vraag ik mij af, is het beter om op die nieuwe processor te wachten of die e6750 gewoon te nemen(ik weet niet of de prijzen omlaag gaan van de conroe als de wolfdale komt).

Als je lang genoeg wacht, kosten de core 2 duo's een tientje, maar dan is er wel weer een volgende, volgende, volgende, volgende en volgende generatie processors die "over een paar maanden" uitkomt en zo blijf je maar wachten.............. ;) :D

ja maar probleem is dat ik over een 2 weken jarig ben en ik was van plan mijn processor als cadeau te krijgen:D

(Als het waar is: ) komen er volgend jaar de 45 nm processors eraan. Dat is een productie technologie waarmee het stroomverbruik naar beneden kan worden gebracht en de tijdelijke opslag (MB Cache) vergroot kan worden.

Of ze eind dit jaar komen... Denk van niet. (Misschien bedoel je ook wel hele andere processors, maar dit waar ik het over heb zijn iig de nieuwe generatie.)

Ik heb de E6750 ook, en ik ben er meer dan tevreden over:thumb:

En zoals Pasja zegt... Je blijft op een gegeven moment maar wachten :D

Laatst bewerkt:
(Als het waar is:) komen er volgend jaar de 45 nm processors eraan. Dat is een productie technologie waarmee het stroomverbruik naar beneden kan worden gebracht en de tijdelijke opslag (MB Cache) vergroot kan worden.

Of ze eind dit jaar komen... Denk van niet. (Misschien bedoel je ook wel hele andere processors, maar dit waar ik het over heb zijn iig de nieuwe generatie.)

Ik heb de E6750 ook, en ik ben er meer dan tevreden over:thumb:

En zoals Pasja zegt... Je blijft op een gegeven moment maar wachten :D

juist die bedoel ik! ik had gelezen dat ze 12 november er al zouden kunnen zijn. en ze hebben nieuwe features zoals sse4(waardoor ze een stuk sneller zijn),en ze zijn hoger geklokt.

ik ben op 11-11 jarig en als deze dingetjes er een dag later al zijn zou het dan niet verstandig zijn om eventjes te wachten?

Nou dit is wel heel toevallig, op je verjaardag
Hier lees je meer
hier lees je een nederlandse test.
en om het makkelijker te maken komt ook AMD in die tijd met een nieuwe reeks, die ook goed zouden presteren.
Ik begrijp dat jij alleen een processor wil kopen, dus amd valt sowieso af, want dan heb je al een moederbord.
Mogelijk gaan de prijzen daardoor wel dalen.
Meestal is dat pas als de processors even op de markt zijn.
Ze zullen overigens wel niet gelijk in de winkel liggen lijkt me.
Ook de moeite waard om er achter proberen te komen of je huidige moederbord de penryn wel gaat ondersteunen. Geen idee nog hoe dat zit.
Zo niet dan zeker niet getreurd want, zoals al eerder gezegd in deze topic, de E6750 is een prima processor.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Als je dan toch besluit om een 6*50 te kopen, waarom dan niet voor 70 euro meer de 6850? Het verschil in Mhz t.o.v. onderliggende processors is best wel groot terwijl het prijsverschil relatief weinig is.

Als je dan toch besluit om een 6*50 te kopen, waarom dan niet voor 70 euro meer de 6850? Het verschil in Mhz t.o.v. onderliggende processors is best wel groot terwijl het prijsverschil relatief weinig is.

Bij alternate is het verschil €80,- en dat op een processor van €179,-. Dat is maar liefst 44,5% meer, terwijl de 334 extra megaherzen, maar 12,5% meer zijn en daar zie je maar een klein deel van terug in de totale prestatie vah het syteem, omdat de rest hetzelfde blijft.
De 6750 heeft een veel betere prijs/prestatie verhouding en lijkt mij de betere keuze.
mvg leo

Laatst bewerkt:
ik heb dit moederbord: moederbord: Asus P5K-E/WiFi-AP, S775, iP35, 4xDDR2, ATX. volgens mij kon hij daar wel op maar dat moet ik even checken.
voor de rest heb je wel gelijk wat betreft die e6750 ik vind die prijs kwaliteit verhouding heel mooi en ik zal hem waarschijnlijk ook nog makkelijk kunnen overklocken naar die e6850.

hier heb ik trouwens mijn informatie vandaan:
http://www.hardware.info/nl-NL/arti...meer_informatie_over_Intels_toekomstige_CPUs/
http://core.tweakers.net/nieuws/48914/Penryn-vanaf-11-november-beschikbaar.html

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zal hem waarschijnlijk ook nog makkelijk kunnen overklocken naar die e6850.
Precies.

Asus zegt hier ook dat je moederbord er klaar voor is.
Wat heb jer nu trouwens voor processor opzitten?

ik heb er nu nog niks op zitten omdat ik op het punt sta om hem te bestellen. ik ga zelf een computer bouwen en ik had alles al uitgezocht maar toen kwam ik toevallig op een van de bovenstaande links waardoor ik ging twijfelen over de processor.

Ik zou gewoon de E6750 kopen, en als je dat zou willen overclocken naar 3 Ghz. Schijnt heel makkelijk te kunnen!

Of de 45 nm processors dit jaar al uitkomen? Moet ik nog zien. Ik gok ergens begin/midden 2008.

En totdat ze komen, heb je genoeg aan de E6750!

Ik zou gewoon de E6750 kopen, en als je dat zou willen overclocken naar 3 Ghz. Schijnt heel makkelijk te kunnen!

Of de 45 nm processors dit jaar al uitkomen? Moet ik nog zien. Ik gok ergens begin/midden 2008.

En totdat ze komen, heb je genoeg aan de E6750!

oké ik dacht al met zo'n moederbord.
Ik denk niet dat ik het geduld had om een paar maanden te wachten:)
Veel plezier met het bouwen, hij gaat vast draaien als een tierelier.
enne prettige verjaardag over twee weken.
mvg leo

oké ik dacht al met zo'n moederbord.
Ik denk niet dat ik het geduld had om een paar maanden te wachten:)
Veel plezier met het bouwen, hij gaat vast draaien als een tierelier.
enne prettige verjaardag over twee weken.
mvg leo
bedankt:thumb:

en ook alle andere mensen bedankt voor hun snelle reacties en goede informatie:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan