Pentium 166mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

_CompuFreaky_

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
ik help welles iemand hier in de straat. af en toe 15 min oude dame, met een duron 1300mhz. Zei vroeg wat wil je dervoor ze had der oude pc nog staan dus ik zei geef die maar ik dacht vast een 486. Doe hem thuis aan blijft het een Pentium 1 166mhz met 8 gig quatum schijf 32mb edo ram en een asus P/I-P55T2P4 moederbord.

En toen dacht ik laat ik ff windows 98 overnieuw instaleren zo gezegd zo gedaan. klaar met windows instaleren, pc gewoon afgesloten. En ik wou hem ook op het internet dus ik heb een 3com netwerkaartje PCI eringedaan en aangedaan ik dacht dat is goed gegaan.Maar naar het 2de bios scherm ging die niet verder.....

Weet iemand wat ik moet doen. Ik heb ook al netwerkaart er weer uitgehaald deed ie het nog niet HELP!!!

Harstikke bedankt alvast

Kijk of je de Bios kan resetten.
Met de CMOS clear jumper of het batterijtje er voor een minuut uithalen.
Denk om statische electriciteit!!!
Dus eerst jezelf ff ontladen.

Heb je niet per ongeluk iets anders aangeraakt, zodat het niet helemaal meer goed zit?

nee volgens mij niet pci kaartje erindoen en eruithalen kan weinig schade aanrichten ik zal bios resette proberen

zit geen batterijtje op en zitten zoveel jumpers op hoe kan je bios jumper herkennen

staat in je moederbordboekje. als je die niet hebt kun je die op internet vinden.. typ het nr van het moederbord in in de zoekmachine en voila.

Wat bedoel je überhaupt met het 'tweede BIOS-scherm'?

koop anders een ander moederbordje kost 5euro op de pcdumpdag (rai)

Eerst even reageren op je handtekening, Edo ram dient per paar geplaatst te worden, dus volgens mij zoek je dus 2×32mb edo :D

Heb je al geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten? Dus met alleen geheugen, videokaart en floppy.

P.S. als het goed is heb je nu ook twee reepjes geheugen er in zitten, deze horen wel naast elkaar te zitten.

ik heb het niet omgegeven, dit was de fout na 2 uur klooien in de bios bij hardeschijf stond auto auto gaat meestal goed en achteraan stond mode LBA dat heb ik ook op auto gezet en toen deed ie het opeens....:D

en voor steve meestal heb je met award bios die ik heb tenminste eerst zo n scherm waar die geheugen test. en dan 2de scherm met tabellen en dan wordt windows gestart

En ik ga geen nieuw mobo kopen dit asus p1 mobo blijkt goed overklokbaar gelezen op tweakers.net dus men p166 snel naar de 200 laten lopuh (maakt niet veel uit maar 200 klinkt beter :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan