Pentium 233 MMX

Status
Niet open voor verdere reacties.

osborne

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik heb nog een oude PC draaien, een Pentium 233 MMX. Zit nu 2 * 32 MB in, heeft ook maar 2 geheugenbankjes. Vraag: heeft het zin om daar 2 * 64 MB van te maken? In principe heeft uitbreiden van geheugen natuurlijk altijd zin, maar heb ergens gelezen dat een Pentium 233 niet méér dan 64 MB aan kan. Draai met Windows 98.

Wat ik weet is dat het wel kan maar geen nut heeft. Ik heb zelf een 233 mhz met xp en 128 mb ram, dat heeft nut maar met 98 zul je niet veel voordeel hebben aan 128 mb ipv bv 94 mb. Je machine kan met 98 overigens wel draaien hoor met 128 mb.

Dank voor de reactie. Wist niet dat XP zou kunnen draaien op een 233. Is dat niet ontzettend traag?
N.B. Ik gebruik deze niet voor spelletjes (daar heb ik nog een andere voor staan ...), wel voor Office en Internet.

Als je voldoende geheugen hebt in je pc dan kan dat inderdaad. 128 mb is dan toch echt wel het minimum. Meer alleen maar beter. Xp neemt ongeveer 1,5 gig inbeslag dus een schijf van min 4 gig is geen luxe. Office en internet dat gaat dan prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan