Pentium 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Is het mogelijk op een PC van een paar jaar terug een Pentium 3 om daar XP op te zetten
b.v. XP Prof of XP Home heeft een geheugen van 256 Kb (volgens mij krap) maar waar de PC van is heeft alleen belangstelling voor J-peg en eventueel internet. Welke nadelen kan ik tegenkomen. Gr. J.B.

Dat kan prima, zolang de harde schijf maar groot genoeg is (laten we zeggen minimaal 20 Gigabyte).

Natuurlijk zal het geen snelheidsmonster zijn, en er zal veel schijfactiviteit zijn omdat een hoop geheugen tijdelijk op de harde schijf moet worden geparkeerd (vanwege slechts 256 MB intern geheugen).

Stel direct na de installatie wel een groter wisselbestand in. Dat doe je als volgt:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in paragraaf Prestaties -> tabblad Geavanceerd -> knop Wijzigen -> kies Aangepaste grootte, en zet als ondergrens 2048 en als bovengrens ook 2048. Druk op knop Instellen en verder zo vaak Ok als nodig is.

Succes,

Tijs.

@ dnties, ik twijfel niet aan je deskundigheid. Dat weet je.
Maar 256 MB voor XP is echt te weinig !!

@ dnties, ik twijfel niet aan je deskundigheid. Dat weet je.
Maar 256 MB voor XP is echt te weinig !!

@Raymond: Tsja, veel is het niet, maar met een groot uitgevoerd vast wisselbestand (zie mijn vorige posting) geef ik het toch het voordeel van de twijfel. ;)

Tijs.

Indien het enkel voor internet en foto's te bekijken moet dienen zou ik er een of andere Linux distributie opzetten. Daar Windows sterk begint te lijken op de grafische interface van Linux (OK, akkoord windows loopt nog wat achter:p) zie ik geen grote aanpassings problemen. De installatie zelf is vergeleken met XP peanuts, na de installatie van de CD of DVD heb je een volledig werkend systeem incl Browser (Firefox) OpenOffice, Gimp (Jpeg bewerken) enz... Ik zou kiezen voor een versie met KDE windowsmanager zoals Kubuntu of OpenSuse, beiden gratis te downloaden. Indien je dit graag even probeert kijk dan op www.knoppix.org deze versie boot vanaf CD (wat natuurlijk effe duurt) , je hoeft dus niets te installeren en weet je direct of je oude hardware gesupporteerd wordt :thumb:
Ongekend is onbemind

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan