Pentium 4 en Celeron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
hallo

ik heb 2 processors en nu vroeg ik me af welke nu beter is

pentium 4 1,7ghz 256cache
celeron 2.0gzh 128cache

het moederbord is AOpen MX4BS met 640 mb ram
wie kan mij zeggen welke processor ik het beste kan plaatsen? is mijn moederbord trouwens een goed ?

ik zou de pentium 4 nemen omdat deze meer cache heeft alhoewel zijn kloksnelheid al wat lager ligt.

wat zou je dan meer merken in prestaties 300mzh meer of dubbel cache

pentium 4 1,7ghz of celeron 2 ghz welke zou ik nemen?

De pentium.

Ik heb een:
P IV 1.7 Ghz
P Cel. 2.4 Ghz

En vooral bij het multitasken en games is de P IV sneller.

Voor gewoon tekstverwerken volstaat de 2.4.

dus de pentium is echt veel beter dan de celeron?
het cache is dus heel belangrijk of niet?

Vrijveel..

Je merkt het goed.

Voor dingen waar puur rekenkracht nodig is (je zet calc aan en je laat hem rekenen) is de celeron sneller.
Hij rekent nu eenmaal wat sneller.

Maar gebruik je meerdere applicaties tegelijkertijd/achter elkaar dan merk je dat de P toch het voortouw neemt.

ik ben van plan om er wat spellen op te spelen niet de nieuwste natuurlijk maar dan raad je me aan om de pentium 4 te nemen?

Jup :-).

AA bijvoorbeeld vereist 1.5 Ghz en aanbevolen is 2.0.
Ik speelde altijd op de P IV 1.7 en zat er dus tussenin. Toen ik die 2.4 erin stopte merkte ik 0 verbetering en in Windows moest ik regelmatig even wachten als ik dingen te snel achter elkaar deed.

ik wou eerst een snellere pentium 4 in mijn pc zetten 2,4 ghz ofzo maar in de winkels verkopen ze alleen nog maar vanaf 3.0 en die zijn wel erg duur

Toevallig heb ik zo'n P IV 3.00 HT gekocht.

Als een treintje hoor :thumb:

dus een celeron is alleen een goede aankoop als je alleen maar doet internetten en tekstverwerken?

en voor spellen een pentium ook al is die 500mzh ofzo langzamer?

De pentium is de echte peformance processor.

Op kantoor is een celeron prima. Het bespaart in de kosten en vaak gebeurt daar niet meer dan een mailtje, een word documentje en wat gesurf.
Ook voor mensen die thuis niet heel veel met hun PC doen kan het best.

Nou.. Je moet wel realistisch blijven.
Wanneer je de keuze zou hebben tussen een celeron 2.5 en een pentium 1.0 (als voorbeeld) zou ik toch voor de celeron gaan. Het verschil is dan te groot.

oke bedankt voor de hulp

:thumb:

dan ga ik mijn pentium 4 maar eens instaleren:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan