Pentium 4 en Sempron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
Berichten
169
hallo

ik heb een vraag:
ik speel graag games op mijn pc ik heb een pentium 4 1.7GHz en een sempron 2800+ 2.0GHz als ik alleen maar naar de cpu kijk welke zou ik dan het beste kunnen gebruiken om op te gamen?
 
Ik denk dat je het beste kunt gaan voor de P4. De sempron is een soort Pentium Celeron van AMD. Deze is niet gemaakt voor 3D applicaties.
 
ik hoor van sommige mensen dat amd veel beter is voor gamen en het is toch 300mzh meer

maar sempron is dus een budget cpu netzoals de celeron?

en als ik dan de P4 neem kan ik dan het beste een:
ATI Radeon 9250 AGP8X
NVidia Geforce FX 5200 AGP8x

welke is beter voor gamen ?
 
klopt, amd is ook beter, maar P4 is beter dan een AMD Sempron.

Gezien de specs van beide kaarten maakt het volgens mij niet zo heel veel uit. Je kunt evt. nog op google kijken of bij de fabrikantsite van beide kaarten kijken of zij een cpu in het bijzonder aanraden.
 
dus ook al is die 300mzh sneller de P4 blijft beter?
 
dat weet ik zo nog niet het is een mhz verschil van 1.7 tov 2.8
ik zou percies toch voor de amd opteren.
Wat is het verschil tussen de amd en de intel de groote van de cache ja maar bij een pentium 4 1.7 heb je maar 512 kb cache dus het verschil is kleinder tov 128 k cache
zodus
De nieuwe pentium 4's vanaf de 3ghz hebben 1mb cache of hoger en zijn veel sneller dan die sempron.
amd zegt zelf dat hun 2800 processor even sterk is als een intel van 2.8 ghz ze verglijken in dit geval denk ik wel met de celeron.
 
sempron is niet voor games.

En dat van AMD beter in games al P4 is een betwiste mening.

Ik game ook veel en heb zelf ook een amd athlon gehad.
Maare ik vind het niets. Ik zweer nu bij Pentium.
Maar dat is ieder voor zich.

Mijn vriendin heeft trouwens ook een AMD athlon 2800+
Ik zelf een pentium 4 2.8Ghz
Voor de rest evenveel geheugen, allebij xp en videokaart is ongeveer hetzelfde.
AMD legt hiertussen cker het loodje, mijn pc is een stuk vlotter en sneller qwa games. De rest in gebruik is hetzelfde



Dus als je het aan mij vraagt

....PENTIUM!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Bij amd krijg je wel meer kracht voor je centen. je moet geen pentium 3.4ghz verglijken met een amd64 3400 want die amd kost veel minder.
 
trouwens hier heb je een vergelijking tussen
de
Athlon XP
Athlon 64 3400+
Atlon 64 FX-51

en de
Normale Pentium 4
En de pentium 4 Extreme

Vergelijking

Maar als je beetje surft op internet. Komt pentium binnekort met nieuw procesoren. Pentium V
Tussen de 5 en de 7 Ghz
Zelf nog een oud berichtje over de Pentium 8 maarja eerst zien en dan geloven, want het meeste is mediageil
 
Alsof ze nu ineens van 3.8 naar 5 ghz zullen gaan:confused: ze zitten dachtek al een jaar en een half op 3.8 vast, ze gaan dan egt niet zoveel meer stijgen hé(want amd zit al op 4800+ en in het eerste kwartaal van 2006 komt de 5000+) en dat van dat pentium beter is in games dan athlon zoals hierboven werd gezegd: misschien is de videokart van je vriendin een stuk zwakker, of zit haar pc vol spyware. Het is appelen met peren vergelijken, alle hardware(ja ook moederbord) moet dezelfde zijn(uiteraard de processors niet:p) om objectief te kunnen vergelijken. Neem maar van mij aan dat de athlon meer 3dmark punten zal scoren dan jouw pentium.
 
of zit haar pc vol spyware.

Lol lijkt me sterk als ze niet aan het internet hangt :p

Over die pentiums is altijd maar raden. Maar ik durf te wedden dat ze het al hebben liggen, maar niet uitbrengen.

ALs ze dat nu uitbrengen dan verkopen ze dat oude spul niet. Dus ff wachten op het juiste moment denk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan