Pentium 4 upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb een vraagje ik heb mijn oude pc van zolder gehaald en die werkt nog :).
Maar hij is super traag want er zit momenteel een Pentium 4 (1,7 Ghz 256kb) in.
En ik zou deze willen upgraden naar een zwaardere zodat die sneller kan werken met een Windows 7.
Ik heb op internet eens rondgeneusd en ik heb een winkel gevonden die nog P4's verkoopt
en ik weet niet echt welke ik moet kiezen (zie onderstaande lijst) zouden jullie mij kunnen zeggen de welke het beste zou passen?

1.8GHZ/512/400 model:SL6S6 Philippines
1.8GHZ/512/400 model:SL63X Philippines
1.9GHZ/256/400 model:SL5VK Costa Rica
2.66GHZ/512/533 model:SL6Eh Costa Rica
2.8GHZ/512/800 model:SL6WJ Costa Rica
3.0GHZ/512/800 model:SL6WU Malay

Als ik een nieuwe processor erin zo steken moet ik dan alles opnieuw installeren of niet?

Groetjes

Welk moederbord heb je in die oude PC? Ik heb nog een partij oude Pentiums en stuur er zo een op.

Het is inderdaad essentieel om te weten welk moederbord je hebt. Niet alle pentium 4 processoren werken in alle borden ;)

Op het boekje staat L4S5MG series maar het merk vind ik niet terug ik het boekje staat ook dat de FSB maar maximum 400 Mhz mag zijn.
Maar er staat ook nog een andere Chipset bij en bij die staat er een FSB van maximum 533Mhz. En ik weet niet welke chipset ik heb !

Bij een max van 400Mhz blijven alleen de bovenste drie processors die je noemt over. De andere kunnen wellicht wel draaien, maar dan niet op de snelheid die wordt aangegeven. Ik zal eens kijken wat ik heb.

Ik heb alleen een Celeron die in aanmerking komt, dat wordt 'm dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan