pentium 75 sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo
ik heb een pentium 75 gekregen voor mijn zoontje die er spelletjes op wil gaan spelen (gewoon eenvoudige spelletjes)
het is een pentium 75 desktop met een geheugen van 32.0 mb ram
32-bits bestandsysteem
32 bits virtueel geheugen en er zit win 98 op.

nu is mijn vraag kan iemand advies geven over hoe ik hem eventueel sneller kan maken en of dit de moeite waard is.
En als het de moeite waard is wat heb ik dan nodig?
van de binnenkant van de pc heb ik geen klap verstand......en van de software ook niet zoveel.
Daarom ben ik zo blij met deze site

ik heb hem wel helemaal schoongemaakt....geformateerd.... en er staat nu alleen win98 op.

carina

Sneller maken is soms eenvoudig. Als je weet wat voor moederbord erin zit (je kunt er achterkomen via dit programmaatje ) heb ik waarschijnlijk wel een snellere processor voor.

Carine1.

Dat beestje is met alle respect al een beetje oud.
Om dit sneller te maken kun je het beste maar eens naar de computerbeurs gaan.
Daar kun je meestal nog wel wat hardware vinden voor deze systemen.
Een beetje geheugen erbij kan al wonderen verrichten.
Te veel euri uitgeven zou ik niet doen.
Misschien een videokaart met een beetje geheugen erop.
Maar zoals ik al zei het is een oudje dus niet alles past/draait hierop van wat er nu aangeboden wordt.

Heb ook een P75 in mijn netwerk. De processor daarvan draait al jaren moeiteloos op 133 mHz. Misschien is dat een manier. En sowieso wat meer geheugen erin. 64 mB is geen overbodige luxe en het liefst nog meer. Als je het vinden kunt in elk geval. Zorg dat je W98 zo kaal mogelijk installeert. Geen overbodige troep er op. Verder is mijn ervaring dat zodra alle updates geïnstalleerd zijn, de pc drastisch langzamer is. Dus al die pc NIET het internet opgaat is het misschien fijner om Windows niet up te daten en het gewoon bij Internet Explorer 5 te houden. Let wel: de pc is dan zo lek als een mandje en een permanent beveiligingsrisico. Verder denk ik niet dat je je al te veel illussies moet maken over de snelheid van zo'n oud beestje..

Geplaatst door maurice & daan
maak je case open giet er 2pakken melk overheen steek hem in de fik en voila

:( :confused:

Mocht je niks beters te melden laat het dan in het vervolg

Uit de huisregels:

Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten

Geplaatst door maurice & daan
maak je case open giet er 2pakken melk overheen steek hem in de fik en voila

:( :confused:

buiten dat het idd leuk is om te doen, is dit natuurlijk geen waardevolle bijdrage...

ik vraag me gewoon af warom je een p1 75Mhz wil upgraden..... je zult er heus geen games op kunnen draaien. (ok tetris misschien)

Omdat er mensen zijn die WEl waarde hechten aan hun oude apparatuur en die misschien niet perse games willen spelen. Zo'n PI op 75 mhz kan namelijk prima dienst doen als backupservertje of je zet er Linux op en laat hem als software router je netwerk regelen. Misschien kun je je ouwe lui de eerste digitale stapjes mee laten maken, of je kinderen er mee laten spelen. Of whatever. Vraagsteller is zich daar goed van bewust en vraagt serieus naar een oplossing om haar computer een nuttig doel te geven en jij geeft daar een volslagen belachelijk antwoord op waar zij dus absoluut niet mee geholpen is. Als je dan geen antwoord weet, reageer dan gewoon niet! We zijn nu eenmaal niet allemaal verwend met dure snelle pc's waar je perse Doom3 op moet kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan