Pentium D overklokken doet gek?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannekoeken

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Hallo helpmijers :)

Ik ben al een aardige tijd bezig om me oude pc wat te overklokken :P
Het lukt goed maar ik zit met een probleempje.. of het nou aan mijn moederbord: Asus p5k ligt of aan mijn processor: Pentium D 820, maar als ik over de 3,1 ghz kom gaat hij naar de 1,6 ghz :S. De ratio/multiplier is ingesteld op 14 en de frequentie staat nu stable op 220. (als ik erover ga gaatie naar de 1500-1700 ghz).

Alvast bedankt!

je zal wat moederbord instellingen moeten veranderen en voltage van de cpu ik denk niet dat die cpu 3.1GHZ aan kan op standaard voltage ;)

je zal wat moederbord instellingen moeten veranderen en voltage van de cpu ik denk niet dat die cpu 3.1GHZ aan kan op standaard voltage ;)

Zou jij misschien beetje weten welke instellingen?

En hoeveel volt ik ongeveer nodig heb voor 3.3 ghz? Bedankt:thumb:

Als je bang bent dat de Vcore te hoog of te laag hebt staan, dan is het eigenlijk heel makkelijk om dat op te merken.

Ga eerst naar een zo laag mogelijk getal tot standaard dan. 1.35Volt meestal.
Als je pc niet boot of niet windows in komt en de cpu stresser niet door komt. Dan heb je waarschijnlijk je voltage te laag. Ga dan steeds iets omhoog totdat hij onder LOAD het prima doet en stabiel is.

Andersom kan ook. Ben je bang dat hij te hoog staat. Dan ga je eerst overklokken natuurlijk. Op het laatst probeer je beetje bij beetje je voltage omlaag te doen totdat hij niet meer stabiel loopt. Doe je een stapje omhoog en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan