Aan de Bios is nooit wat veranderd, maar mijn pentium3 met Windows XP Pro die altijd goed werkte, blijft nu in de Bios mode hangen zodra de stroom er af is geweest:
AwardBIOS Setup Utility
Ik moet dan het volgende instellen:
CPU Internal Frequenty
Ik stel Manual in i.p.v. een Frequentie omdat ik die nie uit mijn hoofd weet.
Druk dan op Esc.
Druk daarna via EXIT op Exit Saveving Changes
Druk op Yes
Dan start Windows XP Pro op, maar stopt halverwegen en geeft de volgende melding:
De tijd of datum op het systeem is ongeldig. Ga naar het onderdeel Datum en tijd van het confugeratiescherm om de systeemtijd en -datum juist in te stellen.
Ik kan alleen op OK drukken en windows gaat verder met opstarten.
Als alles is opgestart staat de tijd op 0:00 en de datum op 1 januari 2000.
Nadat ik via het configuratischerm de tijd en datum heb ingevuld staat alles goed
De stroom gaat er volledig af doormiddel van een contactdoos met schakellaar.
Ik weet niet of er een batterij in een pentium3 zit, maar mijn vermoede zou de batterij op het moederboard zijn, kan dat, of is het mogelijk wat anders? Ik heb een pentium2 staan waar nog nooit een batterijtje van vervangen is, dus ik weet het niet.
Is het link om die batterij te vervangen?
Mocht het wel de batterij zijn dan moet ik de CPU Internal Frequenty opnieuw instellen, maar ik weet niet op welke snelheid. Weet iemand hoe ik daar achter kan komen door het liefst software te gebruiken, want aan die PC wil ik niet graag rommelen.
Bijvoorbaad dank voor alle antwoorden.
AwardBIOS Setup Utility
Ik moet dan het volgende instellen:
CPU Internal Frequenty
Ik stel Manual in i.p.v. een Frequentie omdat ik die nie uit mijn hoofd weet.
Druk dan op Esc.
Druk daarna via EXIT op Exit Saveving Changes
Druk op Yes
Dan start Windows XP Pro op, maar stopt halverwegen en geeft de volgende melding:
De tijd of datum op het systeem is ongeldig. Ga naar het onderdeel Datum en tijd van het confugeratiescherm om de systeemtijd en -datum juist in te stellen.
Ik kan alleen op OK drukken en windows gaat verder met opstarten.
Als alles is opgestart staat de tijd op 0:00 en de datum op 1 januari 2000.
Nadat ik via het configuratischerm de tijd en datum heb ingevuld staat alles goed
De stroom gaat er volledig af doormiddel van een contactdoos met schakellaar.
Ik weet niet of er een batterij in een pentium3 zit, maar mijn vermoede zou de batterij op het moederboard zijn, kan dat, of is het mogelijk wat anders? Ik heb een pentium2 staan waar nog nooit een batterijtje van vervangen is, dus ik weet het niet.
Is het link om die batterij te vervangen?
Mocht het wel de batterij zijn dan moet ik de CPU Internal Frequenty opnieuw instellen, maar ik weet niet op welke snelheid. Weet iemand hoe ik daar achter kan komen door het liefst software te gebruiken, want aan die PC wil ik niet graag rommelen.
Bijvoorbaad dank voor alle antwoorden.