pentuim 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

brits

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
476
hallo ik wil graag weten of je nog wat met een pentuim 1 kan doen.

brits
 
internetten tot volle tevredenheid.

Toen iedereen al een P3 of zelfs al een P4 had, zat ik exact 2 jaar geleden nog op een P1 (166 Mhz) te werken. Specs : Windows '95, 64 MB intern, videokaartje met slechts 2 MB en een hdd-je van slechts 3 Giga en weet je wat................?

ik kon er prima mee:

internetten,
Word, Excel, Powerpoint, Publisher en Accessbestanden mee draaien. Zelfs een draaiboek van 80 pagina's (met veel plaatjes erin) voor een sportief evenement maakte ik al jaren op het ding. En ja, als ik door dat document van 80 pagina's wilde scrollen dan ging dat wat minder snel dan op mijn huidige machine, maar afhankelijk van wat je met het ding van plan bent zou mijn samenvattend advies luiden:

tekst en spreadsheet bewerking, een wat ouder spelletje en surfen over het net ? Prima zo'n ding,

veel foto/videobewerking, grote grafische documenten en de allerlaatste games ? Niet te doen met zo'n ding.

Suc6 !
 
Geplaatst door gast0225
internetten tot volle tevredenheid.

Toen iedereen al een P3 of zelfs al een P4 had, zat ik exact 2 jaar geleden nog op een P1 (166 Mhz) te werken. Specs : Windows '95, 64 MB intern, videokaartje met slechts 2 MB en een hdd-je van slechts 3 Giga en weet je wat................?

ik kon er prima mee:

internetten,
Word, Excel, Powerpoint, Publisher en Accessbestanden mee draaien. Zelfs een draaiboek van 80 pagina's (met veel plaatjes erin) voor een sportief evenement maakte ik al jaren op het ding. En ja, als ik door dat document van 80 pagina's wilde scrollen dan ging dat wat minder snel dan op mijn huidige machine, maar afhankelijk van wat je met het ding van plan bent zou mijn samenvattend advies luiden:

tekst en spreadsheet bewerking, een wat ouder spelletje en surfen over het net ? Prima zo'n ding,

veel foto/videobewerking, grote grafische documenten en de allerlaatste games ? Niet te doen met zo'n ding.

Suc6 !

Klopt voor 1000% :D
Ik doe dit nog met een Pentium 133. Niets mis mee!1
Maar..= geen games en zo!!!
 
ik heb er hier een met de volgende configuratie.

intel pentuim1 133mhz
windows 98
48md edo ram
1 mb videokaart (ati)
40 speed cd drive
7gb hdd

als ik van die 48md edo ram nu eens 64md edo ram maak merk ik dan het verschil.


brits
 
een pc-wijsheid luidt:

een pc is net zo snel als zijn langzaamste component is.
(Da's niet altijd voor 100% waar, maar het gaat wel een heel eind in de richting........... ;) )

De videokaart is wellicht een vertragende factor, maar er is hoop ! Voor een eurootje of 5 a 10 moet je op de www.marktplaats.nl een "dijk" van een 2e hands videokaartje kunnen kopen.

Pas even op of het een agp kaart of een pci kaartje betreft !
 
Laatst bewerkt:
je hoort mij niet zeggen dat de machine die je beschrijft een "probleem" heeft. Ik denk alleen dat je er veel meer schik mee zal hebben als er een 8 of 16 MB kaartje in wordt gezet.

Miljoenen mensen hebben met een 1 MB kaartje tot volle tevredenheid gewerkt en alleen omdat het nu allemaal zo lekker snel gaat, is zo'n 1 MB kaartje vervelend, maar werken doet 'ie !
 
enne,

40 speed cd-drive...................???????????????

Als jij een voetbalgame wilt spelen zijn de voetballers mogelijk al aan het douchen terwijl jij nog wacht op de aftrap van de scheidsrechter in de 2e helft................. :D :D :D :D :D

Volgens mij moet jouw cd-speler voortdurend de "poot op de rem houden" om de processor, werk- en videogeheugen niet voorbij te hollen.
 
die speler had ik uit een oude pentuim 3 gehaald ik dacht dat hij wel snel genoeg was.
 
maar als ik er nu 64md edo ram inzet inplaats van 48mb kan ik dan het verschil merken.
 
Nauwelijk, van 32 naar 64 is een verdubbeling, dat merk je wel, van 48 naar 64 is niet zo'n groot verschil. Je zult er wel baat bij hebben, maar of je het ook merkt?

Ik zou die 133 Mhz vervangen voor een 233MMX (als het moederbord dat ondersteunt) anders een 200Mhz (zonder MMX).

Een voodoo I kan wel voor wat extra power zorgen, ze zijn voor weinig te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan