Pentuim celeron D

Status
Niet open voor verdere reacties.

quinna

Banned
Lid geworden
30 mei 2007
Hi all
Ik heb een Vraag ik ben van plan om een computer te gaan bouwen.
Alles goed uit gekozen nog neit alles precies maar ik wil in iedergeval 2GB geheugen er in zetten nu wil ik deze Processor nemen:
Intel Celeron D 430 1.8GHz,800MHz,S775,512KB, Box.
Alleen Vroeg ik me af of deze processor snel is het geheugen is wel 2 GB.
Maar een vriend van mij heeft ook celeron 2 en 448MB met win xp en loopt niet helemaal Flotjes .
dus ik dacht dat celeron niet zo snel was maar wat is jullie mening over CELERONtm
Bedankt voor recatie als je die geeft:D
:shocked:

celeron is niet heel slecht, als je tenminste niet van plan bent om aan zware videobewerkinge te gaan doen, zware games, en ga zo door. Dit komt simpel weg omdat de cache kleiner is. Ik raad je zelf aan vooor deze tijd of een goede pentium 4 met HT ondersteuning. of een dualcore.

Gezien de hoeveelheid werkgeheugen die je in je pc wilt zetten, wil je graag een snelle pc. De processor die je voorstelt voldoet daar niet aan. Persoonlijk zou ik het niet doen.

Bedankt voor jullie reactie
Ik ga game meschien ook zware progamma's draaien ja is pentuim 4 met ht wel goed want volgens mij onderstuund hij dat wel?

Edit:
Dit onderstuund het moederbord:
Processor support

-Socket 775 supports

-Intel Core 2 Duo*, Pentium D, Pentium 4 and Celeron D processors

-at 800 und 533 FSB clock rate

-supports Intel 65nm/90nm Single Core and Dual Core processors

-supports Hyper-Threading and TM2 (Thermal Management 2)

-Standard processor cooler required (no BTX design).

-(*) Core 2 Duo at 800 MHz FSB: e.g. model E4300 (1.8 GHz core clock)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf heb ik ook een pentium 4 met HT, en tijdens normaal gebruik merk je dit niet echt, maar pas op het moment dat je zware applicaties gaat uitvoeren merk je het. het ondertitelen van videobestanden duurt bij mij slechts 1,5 uur, terwijl de door jou voorgestelde processor zeker 3 uur hier voor nodig heeft.

Ik raad je zelf een dualcore aan gezien de toekomst en dat de prijzen hiervan steeds verder dalen. De E4300 zal dan een prima keus zijn maar deze kost wel rond de 180 euro.

Ja ik zou ook heel graag een dual core hebben maar heb daar voor geen zak centjes ik wil een computer gaan bouwen van €465 met deze dingen:
Behuizing:http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=891496
Processor:http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=131335
Video-Kaart:http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=122345
Geheugen:http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=136275

Hier kan ik toch wel mee game?:confused:
ik heb ook nog andere onderdelen maar die zijn nu niet belangerijk
PS : Geheugen is 2 maal dus 2x1GB

Zelf heb ik ook een pentium 4 met HT, en tijdens normaal gebruik merk je dit niet echt, maar pas op het moment dat je zware applicaties gaat uitvoeren merk je het. het ondertitelen van videobestanden duurt bij mij slechts 1,5 uur, terwijl de door jou voorgestelde processor zeker 3 uur hier voor nodig heeft.

Ik raad je zelf een dualcore aan gezien de toekomst en dat de prijzen hiervan steeds verder dalen. De E4300 zal dan een prima keus zijn maar deze kost wel rond de 180 euro.

Wat merk je niet:S?:D
+ Nog een vraag kan mijn voeding dit wel allemaal aan?
Die is 250watts?
en zo niet hoeveel watt moet ik dan hebben?

Die videokaart die je aandraagt is absoluut niet goed voor gaming. Is al meer dan 3 jaar oud en was toen het low end model. Die moet dus vervangen worden. Een pentium 4 kopen is ook nutteloos, koop een core2duo E4300 1.8 ghz voor 100 euro; Dat zijn pas beestjes. Als videokaart raad ik je een geforce 7600 gt aan(afhankelijk van je budget, hoe hoog is dit eigenlijk, zonder dit kunnen we niets)

@skelle

De meeste games, zeg maar ongeveer 95% misschien zelfs meer, zijn gemaakt voor singlecore processors. Een pentium 4 3.2 ghz met HT is echt wel snel. En tijdens gamen zeker. Het is maar wat je allemaal met je pc gaat uitvoeren.

@Quinna

250 watt is te weinig, ik raad je 350 minimaal aan, maar dan wel een goed merk die stabiel is.

Die videokaart en processor zien er wel oke uit

Laatst bewerkt:
oke ik dacht toch niet dat ik een andere processor zou nemen neem gewoon die petuim4 met HT moet wel goed zijn met 3,0 GHZ en video kaart neem ik ook gewoon dezelfde ik heb namelijk geen geld voor dual core processors! met 2Gb Ram moet hij wel snel genoeg zijn zulkezwaare spellen draai ik ook weer niet he doe ik in de kamer daar heb ik een dual core processor ik speel Alleen Vietcong.
En zou meschien windows Vista Home Premuim er op zetten maar weet nog niet of hij snel genoeg is.

@skelle

De meeste games, zeg maar ongeveer 95% misschien zelfs meer, zijn gemaakt voor singlecore processors. Een pentium 4 3.2 ghz met HT is echt wel snel. En tijdens gamen zeker. Het is maar wat je allemaal met je pc gaat uitvoeren.

@Quinna

250 watt is te weinig, ik raad je 350 minimaal aan, maar dan wel een goed merk die stabiel is.

Die videokaart en processor zien er wel oke uit

Bedankt voor het regeren
En welk merk raad je aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan