• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

per blok sorteren

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Goedendag allemaal
in het bestandje heb ik een tabblad die ik graag wil sorteren van C1 tot R41 alle cellen zijn gevuld met formules
en ik wil het sorteren op kolom Q van hoog naar laag en daarna op kolom R van laag naar hoog en en het probleem is dat ik per blok wil rij 3 t/m 5 en rij 7 t/m 9 enz wie kan mij helpen de formules zijn absoluut
groetjes Ronnie

Bijlagen

bedankt voor je reactie
Marlo staat in het eerste blok met 6 punten in kolom Q na het sorteren zou Ronald daar moeten staan met 10 punten in kolom Q

Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen.
Jan heeft ook 10 punten.
Bij gelijk aantal punten op naam sorteren?

Laatst bewerkt:
hij sorteert het nog niet en als derde sortering kan ik nog % moy erbij doen in kolom s

Heb je het werkblad "Gesorteerd" over het hoofd gezien?
% moy staat niet in kolom S maar in kolom L?
In deze nieuwe versie wordt in situ gesorteerd en wordt percentage moyenne als derde sleutel meegesorteerd van hoog naar laag.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
sorry die had ik niet gezien maar kan de sortering ook op blad 1 toegepast worden met de zelfde opmaak

na de sortering in mijn bestand ben ik alle formules kwijt is hier nog wat aan te doen

Er zitten precies nul formules in je voorbeeldbestand uit #1.
Dan zul je toch het bestand met formules moeten plaatsen.

In Module11 is al een subroutine aanwezig die zou moeten doen wat je vraagt, maar daar gaat iets fout.
Ik zou de maker van de macro SorteerEnTerugzetten_QR_Complete() vragen of hij/zij die fout wil oplossen.
En aangezien die programmeur gebruik maakt van Collections en Regular Expressions heb ik zo het idee dat hij/zij enige ervaring heeft. Bovendien bevat werkblad "stand triathlon" niet alleen formules maar ook keiharde verwijzingen naar locaties op een ander werkblad (='uitslagen triathlon'!BB2), en die formules wil je uiteraard niet meenemen.

Ik zie echter toch nog een andere oplossing.
Als de uitslag gesorteerd is op naam van de speler kun je in kolom A op werkblad "stand triathlon" het volgnummer van de speler zetten. Met de vele VERT.ZOEKEN functies in dat werkblad worden daar dan de juiste gegevens bij gevonden uit werkblad "uitslagen triathlon", maar dan moeten de formules in kolom K (='uitslagen triathlon'!BB2) ook vervangen worden door VERT.ZOEKEN.
De enige actie die de sorteerfunctie dan zou moeten uitvoeren is het sorteren op kolom Q, R, L en E en dan de meegesorteerde volgnummers in kolom A wijzigen. Ik zal daar nog eens naar kijken.

Met de gesorteerde uitslagen worden de volgnummers in kolom A aangepast.
Via de VERT.ZOEKEN functies op werkblad "stand triathlon" worden daar de juiste gegevens bijgehaald van werkblad "uitslagen triathlon". Overigens bevatten die VERT.ZOEKEN functies nogal wat fouten in de verwijzingen naar het zoekgebied, die zoekgebieden zijn nu named ranges geworden.

Bijlagen

AHulpje het werkt in mijn programma goed heb alleen nog 1 vraag
wat moet er veranderd worden als de derde sortering niet %Moy moet zijn maar kolom S
groetjes ronnie

Terug
Bovenaan Onderaan