per computer internet trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

kratje

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Berichten
15
hallo,,

ben hier nieuw dus hoop dat ik goed zit :D

hier het probleem: we hebben kabelinternet van Casema, dit gaat naar de router en daarvandaan naar verschillende kamers/computers --> lan netwerk daar komt de kabel in een klein kastje waar je dan een ander kabeltje kan inpluggen, zelfde plug als in de computer

maar als ik dan op me laptop ga met een kort kabeltje vanaf dat kastje gaat het internet snel, en als ik dan op me gewone pc is het trager, maar hier zit dan ook weer onnodig veel kabel aan, dat gebundeld onder me bed ligt, denk dat die kabel meter of 7 is.

is het probleem dan gewoon dat de kabel te lang is of ligt het aan me gewone pc?

alvast bedankt
 
Kan zijn dat de kabel niet goed is, maar de lengte maakt niet uit ( max. 100 mtr ), net zo min als knopen.:p

Maare, lees dit eens.
 
Als je het vanuit de kast probeert is dit dan ook via de router of rechtsstreeks via het modem. Zonder router is de verbinding altijd sneller.

Hebben alle computers hier last van of alleen 1 Pc.
 
Dan kan het niet anders dan of aan de kabel/stekker liggen of aan de PC.
Als test kun je eens een andere kabel proberen en als dat niet gaat even je Kast naar andere ruimte verplaatsen en die kabel proberen van een andere PC.

Werkt hij dan nog traag terwijl de andere PC in die ruimte wel snel werkt dan zul je het in je PC moeten zoeken. Kan netwerkkaart zijn/ Spyware / Virus etc etc.


Werkt hij dan wel snel dan is je kabel niet goed en zul je of een nieuwe kabel moeten gebruiken of proberen om er nieuwe stekker op te zetten, hier heb je dan wel een speciale tang voor nodig. Die kun je o.a bij de Gamma halen. Zijn alleen niet goedkoop en als je dan ook nog stekkers moet kopen kun je beter een nieuwe kant en klare kabel gebuiken.
 
Bij een kabel heb je 2 opties: of hij werkt, of hij werkt niet.
Een 'slechte ' kabel geeft bij een normaal huishouden geen meetbaar effect op de snelheid.
Praat je over kantoorpanden met een gemiddelde kabellengte van 60 / 80 meter, ja, dan maakt het zeker uit.

Maar een kabeltje van 2 of 10 meter, nee, echt niet.
Als het kontakt slecht is, heb je geen of wel verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan