per gebruiker internet blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Even een vraagje: ik heb een PC met XP pro. Deze hangt gewoon achter een router met directe internet verbinding.
XP is ingedeeld met meerdere gebruikers. Nu wil ik per gebruiker kunnen instellen of ze wel of niet gebruik mogen maken van internet. Bij voorkeur zou ik ook nog bepaalde uren vrij willen geven. Is zoiets mogelijk vanuit WinXP Pro? Of moet daar een stukje software aan te pas komen? Als het extra software is, zou het het mooiste zijn als het freeware of open source is.

Graag jullie reacties.

Alvast bedankt,

Nossie

Vrijwel alle ouderlijk toezicht programma's kunnen dit regelen.
In W7 zit dit standaard maar helaas nog niet in XP. Er zijn diverse "parental control" programma's en ik geloof dat de meeste betaald zijn.
Erg goed is Netnanny maar ook Norton heeft zoiets in zijn selectie !
Kijk op Google eens op Parental Control !

Deze instellingen zijn vrijwel in elke router te regelen.
Filter op ip of mac adres, en stel de tijden in per adres.
Wellicht dat dit in het Engels moet gebeuren.

Deze instellingen zijn vrijwel in elke router te regelen.
Filter op ip of mac adres, en stel de tijden in per adres.
Wellicht dat dit in het Engels moet gebeuren.

Als je de vraag goed leest, heeft je antwoord geen zin:
Je hebt het over de router-instellingen voor verschillende computers die verbinding hebben met de router.
MAAR:
Ts heeft het over één computer met meerdere gebruikers-accounts onder Windows.

Hallo Allemaal,

Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik zal gaan zoeken onder 'parental control' en eens zien of ik iets naar mijn wensen kan vinden.

gr.

Nossie

Als je de vraag goed leest, heeft je antwoord geen zin:
Je hebt het over de router-instellingen voor verschillende computers die verbinding hebben met de router.
MAAR:
Ts heeft het over één computer met meerdere gebruikers-accounts onder Windows.

Tuurlijk heeft dat wel zin want er zijn dus meerdere gebruikers die op bepaalde tijdstippen niet op Internet mogen...die doen dan toch via die pc. Dus in de router instellen dat op een bepaald moment die pc niet op Internet kan/mag. Dat geldt dan natuurlijk voor alle gebruikers maar ja, niet iedereen kan tegelijkertijd van die computer maken.:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga K9 Web protection proberen.
Via google gevonden wat recenties gelezen en deze lijkt me wel geschikt.

Zoals hierboven al beschreven in Win7 is dit ingebouwd en te controleren met Family Safety dus misschien overweg ik om een upgrade te doen naar 7. Maar goed, eerst dit K9 eens proberen.

gr.

Nossie

Topic opgeschoond en het dringende verzoek nu gewoon ontopic te blijven !!

@vanveelen, dank je voor de verwijzing naar de test.

K9 geprobeerd, voor een gratis programma super uitgebreid....het enige minpunt, en daardoor voor mij ongeschikt, is dat het geen meerdere gebruikers ondersteunt. Verder echt super, webfiltering op adres en/of trefwoorden, blokkeren tussen bepaalde tijden. Na x-aantal pogingen een 'verkeerde' website te bezoeken kun je het hele internet afsluiten voor een x-aantal minuten.

Nogmaals, super uitgebreid maar niet geschikt voor meerdere gebruikers op 1 PC. Dit is trouwens ook omschreven in de test van Computer Totaal zoals hierboven vermeld door @vanveelen.

Op het forum van K9 wordt door de makers aangegeven dat ze multiple user wel willen gaan inbouwen, maar dat forum loopt al terug geloof ik tot 2008 met de eerste vraag naar multiple user ondersteuning, nu inmiddels 3 jaar verder is er nog steeds geen multiple user mogelijkheid.....dus of dat er ooit nog van gaat komen?? Ik durf het niet te zeggen, maar als het er een versie komt waarin deze mogelijk wel is dat is mijn keuze K9.

Dus voor nu: Op zoek naar de volgende....of misschien toch over naar Win7....

gr.

Nossie

Hallo Allemaal,

Nou tis gewoon zo eenvoudig.....Microsoft heeft zelf een programmaatje waar een hoop mee te regelen is, het heet Windows Steadystate. Zie hier.

Je kunt er echt veel mee regelen. Internet in/inschakelen per gebruiker, programma's blokkeren, websites toestaan, functies zoals bijv. 'configuratiescherm' uitschakelen, de rechtermuis knop helemaal uitschakelen, echt super.

Geen idee dat dit bestond, maar het werkt, en is nog gratis ook....In ieder geval voor win XP

gr.

Nossies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan