• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Per kolom een filter, maar sommige kolommen het liefst niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dumtrala

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Ik heb een vraag over het gebruik van filters in Excel. Ik heb een document met verschillende kolommen en wil kunnen filteren op die data, per kolom. Er zijn ook kolommen die ik NIET wil filteren, maar als ik een automatisch filter gebruik (Data --> Filter --> Automatisch filter) dan komt er boven elke kolom een pijltje waar je kan filteren. Nu kan dat wel, want zolang je de ene kolom niet filtert is het niet erg, maar ik vroeg me af of je alleen een filter kan gebruiken op de betreffende kolommen waar je echt op wilt filteren. Als ik het probeer met Data --> Filter --> Uitgebreid filter, en de cellen selecter waar het om gaat, dan komt er geen pijltje tevoorschijn en kan ik dus niet filteren. Hoe kan ik dit doen?

Ik heb het al gevonden; eerst de cellen van de betreffende kolommen selecteren (eventueel met CTRL ingedrukt) en dan de automatische filter erop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan