per naam het totaal aantal keer aanwezigheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

aldo1974

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
in bijgevoegde voorbeeld database zou ik graag vanuit tabel tbl_Aanwezigheid een bepaalde query willen hebben .
namelijk per jaar en per naam het aantal keren aanwezig

zodoende kan naam1 8 keer aanwezig geweest zijn en naam2 5 keer enz......

ik kan natuurlijk 18 querys maken met de 18 verschillende namen maar dat is niet zo praktish als de lijst met namen ooit uitgebreid wordt .

dus alle ideen zijn welkom alvast bedankt

Bijlagen

Maak een query die er zo uit ziet:
Code:
SELECT tbl_Aanwezigheid.Naam, Year([Datum]) AS jaar, Count(tbl_Aanwezigheid.aanwezig) AS aantalAAnwezig
FROM tbl_Aanwezigheid
GROUP BY tbl_Aanwezigheid.Naam, Year([Datum]);

Je kunt ook een kruistabel query maken, waarbij je de naam als rijkop gebruikt, en Jaar(datum) als kolomkop; krijg je volgens mij een prima overzicht!

Michel

Vraag is opgelost .

Ik heb de query gebruikt van Harry46 .
In het origineel bestand stond nog een query die het aantal vergaderingen berekent per gevraagd jaar .
mijn probleem was nu een query te maken die het aantal effectie vergaderingen weergeeft en per naam hoe dikwijls deze aanwezig is geweest .

Met dank aan Harry46 die heeft de grondige basis gelegd .
ik heb enkel nog gegevens van een andere query toegevoegd .
met deze werkende oplossing .

SELECT Year([Datum]) AS jaar, tbl_Aanwezigheid.Naam, tbl_Aanwezigheid.Dienst, tbl_Aanwezigheid.aanwezig, Count(([aanwezig])) AS [Aantal aanwezig], qry_Aantal_Vergaderingen.AantalVanVergadering
FROM tbl_Aanwezigheid, qry_Aantal_Vergaderingen
GROUP BY Year([Datum]), tbl_Aanwezigheid.Naam, tbl_Aanwezigheid.Dienst, tbl_Aanwezigheid.aanwezig, qry_Aantal_Vergaderingen.AantalVanVergadering
HAVING (((Year([Datum]))=([Geef het gewenste jaartal])) AND ((tbl_Aanwezigheid.aanwezig)=True));

zoals in mijn handtekening staat .... Still Learning.
vandaar ook mijn dank voor deze achteraf toch wel logishe oplossing :o
thx :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan