Per-ongeluk 115 VOLT I.P.V 230 WAT NU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hederik

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hé helpmij.nl,
Ik zit met een best groot probleem.
Ik had nog een oude pc staan, en die wou ik als extra'tje met XP ook aansluiten (het is de oude van me pa).

Ik was echter vergeten de voeding-stand dus het rode knopje op de achterkant te checken, want er struinen nog al wat vrienden rond in me kamer, en jawel hoor, ik doe de voeding kabel erin, en een gigantish harde klap, en allemaal stank, noem maar op...

Nou is de vraag, wat kan er nog van de PC heel zijn na op 115 volt te hebben gestaan i.p.v 230?????

Ik hoop dat ik snel die onderdelen dan kan vervangen, want als me pa er achter komt, dan ben ik zuur, heel zuur. :eek::eek:

In ieder geval de voeding overleden, dus die eerst vervangen en dank kijken wat er nog werkt

Dus gewoon even een nieuwe pci meepikken van me school, er in zetten en dan weer aan zetten???? Als ik niks meer ruik, en hij werkt minstens 10 minuten goed,kan ik er dan op vertrouwen dat er niet opeens weer een harde klap komt en dat ik dan weer een nieuwe voeding moet kopen???

oh sorry, ik bedoel gewoon voeding.

Ik moet er gewoon een nieuwe inzetten, en kijken of hij nog ruikt, en als er iets rookt etc kijken waar het vandaan komt en dan dat onderdeel vervangen???

Kan hij nu ook nog gewoon opstarten, als ik hem op 230 volt zet zonder nieuwe voeding?? :)

Nieuwe voeding plaatsen, en dan niet naar rook kijken, maar gewoon kijken of de pc het nog doet

Probeer hem zeker niet uit met de kapotte voeding op 230, wellicht gaat er dan nog meer stuk!
En in hoeverre 'meepikken' een goed idee is weet ik ook niet.

Verder geloof ik er niks van dat vrienden het gedaan hebben. Je was vast zelf een beetje nieuwsgierig;)

Zeker niet.

Ik heb pas van school 15 oude pc's gekregen, 900 mhz, verder prima dingen.

In een grote schuur waren ik en een vriend ze allemaal aan het testen, maar bij één waren we vergeten het voltage te checken. Toen stond hij ook op 115 volt, en deed hij het zelfde.
Toen maar in elkaar gestompt met een bijl en wat bakstenen en in de kliko dat ding.

Ik zou het dus nooit opzettelijk op 115 volt zetten.
Het was zelfs zo, het was net een beetje donker in me kamer, en toen dacht ik er nog aan: check de voeding. Dat deed ik dus ook, en ik dacht dat er 230 volt stond, maar niet dus,was moeilijk te zien.
Domme actie van me :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan