Per ongeluk externe HHD Maxtor (geformateerd) partitie gedelete

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchdude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Hallo guys,

Ik zit met een voor mij groot probleem. Het zou super zijn mocht iemand mij hiermee kunnen helpen want er staan belangrijke privé foto's op de externe hhd waarvan ik helaas nog geen backup had gemaakt :(

Ik zal stap voor stap vertellen wat ik heb gedaan:

Ik was van plan om mijn interne HHD te wissen (partities verwijderen (C en D) maar had geen rekening gehouden met het feit dat de externe hhd er via usb nog aan mijn pc zat en heb van de ze externe hhd ook de partitie gewist (ik weet dat het een erg stomme fout is :( ).

Dus interne hhd partitie C en D maar ook schijf 2 meegenomen (helaas ging er geen lampje branden bij mij :(

Ik heb daarna direct een nieuwe partitie gemaakt. Ik weet alleen niet of dit op de interne hhd is gebeurd of op de externe. Ik denk dat de pc eerst de interne hhd ziet en dat ik dus de nieuwe (partitie van gehele hhd) partitie op de interne hhd heb gemaakt.

Wel vind ik vreemd dat als ik bij schijfbeheer kijk dat er nu (denk dat toen ik hem aankocht nog niet zo was) 2 partities op staan. Namelijk een partitie E van 24mb en de rest 931,49GB als niet toegewezen.

Het kan misschien dus ook zo zijn dat ik ipv de interne hhd toch op de erxterne een nieuwe partitie heb aangemaakt. Ik heb zelf geen flauw idee en ga zo even checken wat er nu op die interne hhd staan / is gebeurd.

Nu heb ik al even gekeken of dit ook al bij iemand anders is gebeurd.
Ik kwam toen dit tegen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=293626

Volgens mij is dit hetzelfde probleem.

Ik heb met PTEDIT32 geprobeerd om type van 00 weer te veranderen naar 0C (FAT32).
Weet alleen niet of een HHD zodra je die hebt gekocht wel FAT32 geformatteerd is maar dacht het wel en heb gegokt. Helaas na rebooten is hij nog niet benaderbaar (melding: wilt u de schijf nu formatteren?)

(PTEDIT32 foto zie bijlage)

Nu heb ik ook gekeken met het progje TESTDISK wat ik hiermee aan info krijg over de externe hhd.

Progje opstarten/create/juiste hhd geselecteerd (zie foto bijlage selecteer hhd in testdisk)/proceed/intel/analyse/
Resultaat (zie foto bijlage resultaat testdisk.)

Nu weet ik dus absoluut niet wat ik nog verder kan doen om weer toegang te krijgen tot mijn externe HHD partities en mappen met mijn foto's.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Alvast super bedankt!

P.s. mochten er nog onduidelijkheden zijn, vraag gerust en ik leg het je uit.

Bijlagen

• PTEDIT32 HHD2.JPG
    PTEDIT32 HHD2.JPG
    46 KB · Weergaven: 20
  • selecteer hhd in test disk.JPG
    selecteer hhd in test disk.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 21
  • resultaat in testdisk.JPG
    resultaat in testdisk.JPG
    44,4 KB · Weergaven: 18
ik begrijp dus dat je alle data van je partitie terug wilt als ik er even vluchtig doro heen leees.

hier zijn speciale programmas voor die deze data terug kunnen halen.

weet er zo geen uit mijn hoofd, maar google maar eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan