Per ongeluk foto's verwijderd van camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boele

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Mijn vriendin heeft een iets te snel de digitale camera leeggehaald.

We hebben gisteren samen de foto's bekeken op de computer alleen niet gelijk opgeslagen op de computer. Vervolgens heeft ze de camera leeggehaald met de gedachte dat ik ze opgeslagen had op de computer. Nu weet ik wel dat er vroeger file recovery programma's waren voor floppy's.

Kan ik een dergelijk programma ook op de digitale camera los laten wanneer ik hem aansluit op de computer? Ik heb de computer aangelaten met de gedachte dat ik wellicht een map ''tijdelijke bestanden'' zou vinden waar de foto's in staan..

Ze is erg teleurgesteld dat de foto's verloren zijn. Daarom hoop ik dat een van jullie hier een passende oplossing voor heeft.

Alvast bedankt,

Boele

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar is het niet zo dat alles wat je op je scherm bekijkt ergens op je computer opgeslagen word ?

(hetzij de prullenbak, hetzij temporary internet files, hetzij systeemherstel)

Bedankt voor de snelle respons!

Ga het vanavond proberen. Is er een aanzienlijke kans dat ik de foto's terug weet te halen?
Een collega vertelde dat de eerste letter van het bestand alleen wordt gewist bij het legen van de camera totdat er nieuwe foto's gemaakt worden.

Als je verder geen foto's hebt gemaakt, is de kans bijna 100%. :thumb:

Gisteravond even het eea geprobeerd. Is een eenvoudig programma.
De computer herkent alleen niet de digitale camera. Heb nu het SD-kaartje er maar uitgehaald en denk dat wanneer ik een card reader heb, hij hem wel herkent.

Bedankt zover,

Boele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan