Per ongeluk map Outlook Express verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Per ongeluk heb ik een complete map met emails definitief verwijderd uit Outlook EXpress. Die bevat voor mij heel belangrijke informatie.
Ik wilde alleen een aantal spam-berichten definitief verwijderen met ctr-shift-del. Nu is de hele map weg.
Kan ik die nog op de een of andere manier terughalen? Please, help me.
Rudi.

Eerlijk gezegd denk ik dat je weinig kans van slagen hebt. Elke map die je in outlook express aanmaakt, slaat de mail op in een dbx bestand. Zo heb je een inbox.dbx, een outbox.dbx, een sent. dbx enz. Nu is er nog een dbx bestand dat heel belangrijk is, namelijk folders.dbx. Dat is het bestand dat als het ware de mapstructuur tussen de verschillende dbx bestanden aangeeft.

Nu kan je een verwijderde map - een dbx bestand- wel terug halen met bijvoorbeeld het programma pc inspector, maar op het moment dat je de map verwijderde, werd ook folders.dbx aangepast. En als je de verwijderde dbx terug kopieert, zal die niet meer herkend worden.

Wat je kan doen is het volgende, maar ik geef je weinig kans. Probeer het bestand te recoveren met bijvoorbeeld pc inspector. Probeer deze mail dan in outlook express te importeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen pc-inspector bij de hand. Kan ik dat ergens gratis downloaden?
En is het misschien mogelijk om terug te gaan naar een herstelpunt (XP) van vanmorgen?
Rudi.

Ik heb pc-inspector gedownload op een andere pc en ben dat even aan het proberen met een testmap.
Maar ik zie geen formaat *.dbx. Wel allerlei beeld-formaten. Hoe krijg ik het juiste bestandformaat?
Rudi.

pc-inspector is nog steeds aan het scannen. Het duurt al vanaf 11.00 uur....
Hoort dat zo?
En weet iemand waar die bestanden van Outlook Express staan?
Rudi.

Superpech!
Ik heb alle drie programma's laten scannen, maar heb niets meer van die map met mailtjes teruggevonden.......... Desondanks: bedankt voor de hulp.
:8-0:
Rudi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan