Per ongeluk MBR geschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Weet iemand een tooltje (freeware) om een MBR op te slaan en weer weg te schrijven.

Heb helaas per ongeluk in herstel console het MBR laten schrijven op een dynamische schijf, die nu dus niet meer herkend wordt.

Eric.

Laatst bewerkt:
Bedankt LokoLoko

Heb weer wat uit te spitten. Bedankt.

M.b.t. laatste link, nee had niets met lilo te maken. Heeft te maken met de moeite die Windhoos heeft met mijn Highpoint UDMA driver. Toen hadden de Mobo's nog niet UDMA in hun IDE. Ja zo oud is hij, maar wel twee processors.

Het probleem is dat ik twee dynamische schijven als stripe had. Doordat nr 1 een MBR van een FAT32 kreeg, zegt hij nu drive ontbreekt.

En ik durf hem niet NTFS te formatteren, omdat ik bang ben dan alles kwijt te zijn.

Eric:thumb:

Neem anders een recovery programma en schijf alles weg naar je 2de schijf dat je wilt bewaren

Dit las ik ook nog

Fat32 to NTFS, yes. You go to the Command Prompt and execute the command:

C:\> CONVERT C: /fs:ntfs

Where C: is a name of the drive you want to convert.

After machine re-boot conversion process will start and you'll have your FAT32 converted to NTFS without of data loss.

En dit

http://www.microsoft.com/technet/pr...elp/c032e263-838c-43a9-840c-c8cf26077028.mspx

Laatst bewerkt:
Helaas dat gaat dus niet.

Het staat niet op schijf 1 of schijf 2, maar half op een en half op twee.

Ken nog geen recovery voor stripes.

Eric.

P.S. dus ook convert is geen optie want het is nooit een FAT32 geweest.

das een vervelend probleem ja
weet ik zo ff snel geen oplossing voor:(

Ook in herstelconsole:
misschien word je wat wijzer als je bootcfg /? ingeeft, en kijkt welke schakelopties er zijn voor bootcfg.
ik weet in ieder geval dat /scan en /rebuild mogelijk is, maar of er eentje een oplossing is voor jouw probleem waag ik te betwijfelen, maar hee, niet geschoten is ook mis ;)

Wat ik wil proberen

Bootrecord van twee naar een kopiëren, zodat hij weer een dynamische schijf ziet. Of hij dan in de war raakt omdat hij niet weet dat het nr 1 een is gaan we wel zien.

Eric.

Bootcfg

Die ken ik.
Die scant voor versies van NT. Zover ik weet kan die geen stripes rebuilden. Maar ik heb nooit de server versie gehad.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Eric.

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Die ken ik.
Die scant voor versies van NT. Zover ik weet kan die geen stripes rebuilden. Maar ik heb nooit de server versie gehad.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Eric.
jaaaa, klopt... maar omdat er iets van bootcfg /fixmbr in me hoofd zat dacht ik hier aan... :o

Dacht dat hij Bill hete

@Lange Pier

Als je ze aan een PC hangt (maar dan moet je natuurlijk niet eentje een MBR geven) worden ze als dynamisch afwijkend herkend, en zal hij ze zonder mankeren importeren.

Heb helaas geen 64 bit.

Maar toch bedankt.

Eric.

Had hem wel dynamisch gemaakt, maar nu ziet hij er drie.
Nr1 ontbreekt.
Nr 1 (gemold) is leeg.
Nr 2 aanwezig, en volumes worden juist weergegeven, maar krijgt predicaat mislukt want 1 is niet te vinden.

Eric.

Was denkelijk een niet zo goed gekozen link, maar het ging meer om het principe.

Ik heb hier nog wel een link.

Deze.

Sorry nieuw voor mij

En hoe kom ik in diskpart.

Eric.

P.S. Uitvoeren cmd en dan aanroepen werkt niet.
Of staat hij onder tools op de resource kit

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
En hoe kom ik in diskpart.

Eric.

P.S. Uitvoeren cmd en dan aanroepen werkt niet.
Of staat hij onder tools op de resource kit

Ik gebruik XP, en daar werkt het zowel in de opdrachtprompt als via cmd in uitvoeren.

Indien XP, trommel diskpart eens in bij help en ondersteuning, staat ook veel info over.

2000

Win2K zegt, hebben we niet gehad, hoeven we niet te kennen.
Vrij naar John o Mill.

P.S. zal hem eens over zetten, werkte met MsConfig ook.

Laatst bewerkt:
John o Mill

Mocht u zich afvragen wie John o Mill is, dat is een leraar die gedichtjes schreef zoals:

In een waterput in Connecticut,
verdronk mijn Tante Eefje,
Nog jaren later,
dronk mijn oom het water,
uitsluitend door een zeefje.

Eric.

Eric_Daleboudt zei:
Mocht u zich afvragen wie John o Mill is, dat is een leraar die gedichtjes schreef zoals:

In een waterput in Connecticut,
verdronk mijn Tante Eefje,
Nog jaren later,
dronk mijn oom het water,
uitsluitend door een zeefje.

Eric.

Dat is gewoon literatuur.:)

Met een muziekje.:p

PS,

Met mijn goede vriend schijnt het ook te kunnen, TestDisk, deze heeft een partitie zoeker en ondersteuning voor partitietype 42, W2K dynamic /SFS

Klikkerdeklik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan