per ongeluk overschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een document van ca 275 kb is per ongeluk vervangen door een leeg document met dezelfde naam. Daarna is er niets meer met de usb-stick waar het op gebeurde gedaan. Zou ik op de een of andere manier m'n oude gegevens nog terug kunnen halen en zo ja: hoe?

Daar vrees ik voor. Het bestand is overschreven.

Nee, dat werkte niet. Kreeg een hoop gedelete foto's te zien, maar niet het document.

Heb nu overigens met een restoration-progje de files ontdekt (??), ze elders gesaved, maar Word kan ze nu niet openen, zijn schijnbaar wat verminkt. Iemand die verder helpt?

Helaas is het me niet gelukt het bestand terug te halen.

Er was ruim drie uur in de lay-out gestoken. Het oorspronkelijke had ik nog. Die drie uur heb ik gisteren voor de tweede keer gedaan. Ik heb het dus weer op orde.

Blijft de vraag door mijn hoofd spelen of een VERVANGEN bestand nu wel of niet op een of andere manier is terug te halen...

Allemaal bedankt voor de aangedragen mogelijke oplossingen. In ieder geval weer iets geleerd!

Geplaatst door pa3ajt

Blijft de vraag door mijn hoofd spelen of een VERVANGEN bestand nu wel of niet op een of andere manier is terug te halen...
Als het gedelete is, ja, want eigenlijk zet het besturingssysteem er gewoon een vinkje voor van: "Mag overschreven worden." (niet letterlijk natuurlijk, je begrijpt wel) Die vinkjes kunnen undeleters terug weghalen en dan staat ie er weer terug.
Als het overschreven is, neen.
Op dat principe werken de shredders. Zij verwijderen niet alleen het bestand, maar overschrijven het nog eens met willekeurige nulletjes en eentjes. Als een bestand niet geshred of overschreven is door een ander bestand, dan is het met bepaalde programma's (undeleters) vaak terug te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan