per ongeluk Partitie verwijderd; is dit te herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

overlander

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Ik heb per ongeluk onder windowsXP ‘schijfbeheer’ mijn externe (usb) hard disk-partitie vol met gegevens verwijderd. Dit was gelijk gebeurd.

Schijfbeheer ziet nu nog wel de schijf maar kent er geen schijfletter of formatering meer aan toe. Nu ziet XP de schijf niet meer en onder Partitionmagic7 staat alleen ‘unallocated’. Undelete van dit programma werkte ook helaas niet.

Ik heb niets meer met de schijf gedaan daarna, maar wil graag mijn gegevens terug.
Is er een manier om de schijf weer leesbaar te kunnen maken? Is er een programmaatje dat de schijf dus niet eerst overschrijft en gewoon weer leesbaar maakt?

Al vast bedankt.
Hugo

Hiervoor zijn diverse programma's in de omloop.

Google eens op recovery.

En anders mail je me maar ff.

Bedankt voor je snelle reactie Patrickt!
Ik heb al even zitten googlen, maar ik weet niet echt goed wat de programmaaatjes doen en wat ik eigenlijk nodig heb.
Daarbij plan ik dit niet meer voor te laten komen, dus zoek ik een programmaatje voor eenmalig gebruik, dus het liefst gratis.

De gratis programmaaatjes die ik al geprobeerd heb lijken alleen op schijfletters naar bestanden te willen gaan zoeken. Wat ik zoek is iets dat de partitie (en daarmee waarschijnlijk de schijfletter) terug kan halen en dus kan zoeken op een schijf.
(Voor normale schijfbewerkingen gebruik ik partitionmagic7, maar die doet dit dus niet)
Alle suggesties zijn welkom!
Hugo.

Met "testdisk" kan je je partitietabel weer herstellen.
Gratis.

Fantastisch!
Testdisk heeft indedaad de partitie weer terug gezet!
Ik hoopte al dat er zo iets bstond; precies wat ik zocht!
Bedankt iedereen!
Hugo.

Het programmaatje ziet er misschien wat spartaans uit, maar bevat erg krachtige herstelfuncties. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan