Per ongeluk twee keer WindowsXP geinstalleerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,

Ik wilde mijn pc formatteren m.b.v. de bijgeleverde cd-rom van W XP Prof. maar nu heb ik 2 versies van W XP er op staan en is mijn pc niet geformatteerd!

Wat moet ik precies doen als ik de pc opstart met de cd-rom erin?

En hoe moet ik na het formatteren xp er weer op krijgen?
 
je krijgt een keuze deze hd te formatten en xp er op nieuw op te zetten die heb je denk ik overgeslagen
 
Wanneer je je XP cd in de computer doet en gaat installeren, dan komt de vraag voorbij of je wilt formateren. Antwoord daar; ja.
 
Bedankt!

Bedankt voor de reacties zover maar ik had nog een paar vraagjes: Welke opstartdiskette heb ik precies nodig voor W XP en waarvoor dient ie?
Hoe weet ik of mijn pc na formatteren zal opstarten vanaf de cd?
 
Je kunt gewoon je XPcd in de computer doen terwijl hij aanstaat en dan kiezen voor installeren, wanneer je gevraagd wordt of je ook wilt formateren, dan is je antwoord ; ja.
Hierna gaat het vanzelf.
 
Bedankt! Maar heeft er iemand antwoord op deze vraag? Welke opstartdiskette heb ik precies nodig voor W XP en waarvoor dient ie?
 
Geplaatst door Jessy27
Bedankt! Maar heeft er iemand antwoord op deze vraag? Welke opstartdiskette heb ik precies nodig voor W XP en waarvoor dient ie?

opstartflop win 98

hij dient om te formateren, en zonodig partitioneren/installeren

als je via een win 98flop installeerd, moet je ook een flop met smartdrive hebben.
 
Geplaatst door Jessy27
Bedankt! Maar heeft er iemand antwoord op deze vraag? Welke opstartdiskette heb ik precies nodig voor W XP en waarvoor dient ie?

Meestal dient een opstartdiskette voor opstarten van de
pc.

Twee manieren om xp te installeren.

1 . makkelijk
2 . minder makkelijk

1. Plaats de cd rom in cd cd speler (win xp cd-rom)
Zorg ervoor dat de opstart volgorde in de bios
de cd rom voor de harde schijf staat.
Start en volg de instructies.

2. Plaats een floppy met cd rom ondersteuning in de
floppy drive.(evt met smartdrv.exe)
Zorg ervoor dat de opstart volgorde in de bios
floppy voor de cd rom en harde schijf staat.
Start op met cd rom ondersteuning.
Na opstart type enable de smartdrive. (wel zo prettig
tenzij blauwe schermpjes kijken je hobby is)
Je kan natuurlijk naar hartelust fdisken enz. indien
nodig. Dan wiggel wiggel je naar de cd rom schijf en
de i386 directorie. Dan start je met winnt.exe .

Geen idee of je er wat aan hebt of dit nu eigenlijk je
vraag was.
 
Jessy27


HIER kan je de opstart diskettes voor xp downloaden, let ff op dat je de juiste neemt je hebt ze nml voor home en voor pro.

deze diskettes zorgen ervoor dat alle drivers + cd/dvd rom geinstalleerd worden.

Als je daarna xp opnieuw installeer lees zorgvuldig de stappen door want de kans bestaat dat hij het formatteren overslaat als je niet de juiste volgorde aanhoud.


groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan