Per ongeluk weg gegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Berichten
216
Heb een fout gemaakt en een geschreven stuk weggegooid
Er werd ge vraag opslaan? en gezegd nee.
Staat dat nu helemaal nergens meer?
Tis niet super kwalijk maar vond het toch waardeloos,
Moet het dan weer opnieuw schrijven.
(dacht vraag het gewoon, ben ook nieuwsgierig of het misschien nog kan?)
:eek:
VrGr Rob.
 
Hallo,

Als je word opnieuw opend en je hebt de automatische opslag functie ingeschakeld,
dan komt tie als het goed is aan de linker kant te staan. Dan klik je hem aan, en je hebt hem weer.

Mvg,

Martin de Groot
 
recovermyfiles is een programma waarmee je bestanden kunt "opvissen" die je ooit verwijderde

(ik lees je vraag opnieuw,hier heb je waarschijnlijk niks aan )
 
Als het een bestaand document was moet de oude versie er nog staan. Echter zoals ik het lees was het een nieuw document en dat heb je dan niet opgeslagen. Dan bestaat het dus niet en is niet gemaakt.

Voor de volgende keer moet je even hier naar kijken:

1. > Office-knop (linksboven) > Opslaan > Kijk daar de opties na
2. > Office-knop (linksboven) > Geavanceerd > Opslaan > Altijd back-up maken

Ik zou ook altijd met een back-upprogramma's back-ups en/of handmatig regelmatig reservekopieën maken. Op fora lees je heel vaak, ik heb uren en uren aan een document gewerkt en nu het weg of onherstelbaar beschadigd. Maak back-ups! Ook op een externe HDD of andere verwisselbare opslagmedia.
 
Ok, als je Altijd reservekopie opslaan in de Opties hebt ingesteld, dan staat het er misschien nog onder iets van ~$<bestandsnaam.doc> in de map waar je Word-documenten normaal opslaat.
De standaardinterval voor het opslaan van een reservekopie is 15 minuten.
 
Ja dankjewel Hulk en Knight!:thumb:
Ik heb backup niet aangevinkt zie ik.
Maar gestel dit ga ik nu wel doen, kan ik die backups dan nog wel naderhand er af halen?
Dus de boel schoon maken zodat mijn schijf niet vol raakt met………

Vr Gr Rob.
 
Ik zou niet weten waarom je die back-ups van Word-documenten niet zou kunnen verwijderen of verplaatsen. Als je op je interne HDD te weinig ruimte hebt dan wis je ze of verplaatst ze naar verwisselbare opslagmedia. Volgens mij hebben ze de extensie bak. Zorg wel dat je de originelen en back-ups van die orginelen bewaard.

Overigens is SyncBack (freeware) een leuk programma om snel back-ups van normale data te maken. Ik zou eens een profiel aanmaken en wat testjes met een (proef)map doen.
 
Ok, even getest in 2007, & er worden 2 reservekopieen gemaakt na verloop van de ingestelde tijd als je altijd reservekopie hebt ingesteld.

WordBackUp.JPG

WordBoekUp.JPG

Beide worden dan niet automatisch verwijderd na Opslaan & juist afsluiten van Word (Excel, etc.), maar als die overbodig zijn, kan & mag je ze natuurlijk handmatig verwijderen...
 
Laatst bewerkt:
Jammer de afbeeldingen kunnen we niet zien.
Ik zal hier even kijken hoe of ik het kan instellen.
Maar hartstikke bedankt mensen!
Heel veel succes met…… ja met wat eigenlijk?
Het forum, de hobby, of…..
Groetjes van hier!
Rob.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan