Per record een button/link

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaaspeter

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik zou graag het volgende willen maken maar weet niet of het mogelijk is, en als het al mogelijk is hoe ik dit zou moeten doen.

Ik wil graag dat er per record een button/link komt te staan waar ik op kan klikken. Vervolgens wil ik nadat ik op de link/button klik de volgende opties krijg deze ook in button/link vorm:

Bewerken, rapport training, verwijderen, deelnemers.

De opties moeten natuurlijk vantoepassing zijn op de daarvoor geklikte link.

Ik maak gebruik van het schakelbord, weet niet of het hierin verwerkt kan worden? maar een nieuw formulier aanmaken is ook geen probleem.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dit zou moeten aanpakken.

Mocht het niet duidelijk zijn of heb je meer informatie nodig vraag het dan :)

Alvast bedankt! :)

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt vanuit de noordenwind 2003 database. Ik heb daar het formulier van de telefoonlijst van de Customers gekoppeld aan het formulier van de details van de Customers. De knop "Details" heb ik aangemaakt met de wizard. Gewoon de stappen van de wizard goed volgen. Ik hoop dat ik je vraag goed heb begrepen. Zie bijlage.

Bekijk bijlage ButtonLink.zip

Ik snap de vraag niet; het voorbeeld van gast0224 is denk ik ook niet helemaal wat je bedoelt. Leg dus eens uit wat de bedoeling precies is.... En ook of het voor een doorlopend of een enkelvoudig formulier is.

Bedankt gast0224 voor je voorbeeldje. Dit is bijna wat ik zoek.

Michel het moet dus een doorlopend formulier worden zoals in het voorbeeld. Alleen moet er een formulier worden geopend in plaats van dat ik een record ga bewerken.

De structuur zal er dan zo uit zien:

lijst met alle trainingen met de button's (hoodformulier)
Overzicht formulier met de volgende buttons: Bewerken, rapport training, verwijderen, deelnemers. (Hoofdformulier Overzicht trainingen)

subformulier overzicht trainingen: Bewerken
subformulier overzicht trainingen: rapport training
subformulier overzicht trainingen: verwijderen
subformulier overzicht trainingen: deelnemers

Al de subformuliers moeten dus gebruik maken van het Id nummer van het Hoofdformulier.

Ik zat nu zelf te denken of ik gebruik kon maken van OpenArgs? Dit zou betekkenen dat het Id nummer van Hoofdformulier. Eerst naar Hoofdformulier Overzicht trainingen moet. En daarna naar de juiste subformulier.

Dan is mijn vraag, klopt mijn idee of is er een andere manier?

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Volgens mij denk je een beetje te ingewikkeld; je wilt dus een tweede formulier openen op basis van één record uit je doorlopende hoofdformulier op basis van de techniek uit het voorbeeld. Dat is dus vrij simpel te maken (eventueel met de wizard) zoals je in het voorbeeld kunt zien.
De vervolgacties vinden allemaal plaats op het tweede formulier. Daar kun je dus een aantal knoppen op maken die de betreffende acties verder uitvoeren. Daarbij is het bewerken van een record een formuliereigenschap, die je aan- of uit kunt zetten. Bijvoorbeeld met deze code:\
Code:
Private Sub cmdBewerken_Click()
    Me.AllowEdits = Not Me.AllowEdits
End Sub
Voor het rapport kun je weer de wizard gebruiken; hiermee open je het rapport dat je wilt zien. De code uit het hoofdformulier kun je gebruiken om een filter te maken voor het rapport, zodat je alleen de juiste trainingen ziet.
Om records te verwijderen heb je een verwijderquery nodig; ik neem aan dat je dat ook wilt doen op basis van de huidige selectie. Overigens zou ik daar mee oppassen, want records verwijderen in een db is meestal niet wenselijk, omdat je dan je historie ook kwijt bent. Ik zou eerder denken aan een archief db, waar je de afgewerkte records heen verplaatst. Maar die keus is aan jou uiteraard...

Hey Michel,

Bedankt voor je reactie! Het is voor mij nu een stuk duidelijker! Bedankt nog voor de tip voor het verwijderen van records. Je hebt daar zeker een goed punt! Zal het meteen aanpassen! :)

Me vraag is nu beantwoord zal hem op opgelost zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan