• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Per rij automatisch verbergen indien 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovandesande

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Berichten
4
Beste,

Ik zoek een VBA code waarmee op een blad rijen verborgen worden waar de formule 0 is. Via een ander topic kwam ik (na aanpassen tbv mijn bestand) deze VBA code tegen:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
 If [C4] = "0" Then Rows("4:4").EntireRow.Hidden = True
 If [C4] = "1" Then Rows("4:4").EntireRow.Hidden = False
 End Sub

Nu werkt deze code echter enkel voor de rij 4 o.b.v. de formule in C4, maar in de rijen daaronder (in voorbeeld bestand C4 tm C7) moet eigenlijk hetzelfde voor gelden, indien waarde 0 dan verbergen.

Om nu voor elke regel apart de True/False code in te voeren wordt nogal wat werk, aangezien het ander bestand 390 regels heeft.

Is er een makkelijkere manier voor? Als ik [C4:C7] doe dan krijg ik een 13 foutmelding. Als ik Rows("4:7") doe dan worden die wel netjes verborgen als C4 0 is maar dat is niet de bedoeling.

Iemand een oplossing? Via Google en de search werd ik niet veel wijzer en de codes onbegrijpelijker (de huidige code snap ik nog wel). Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • test HelpMij forum.xls
    20,5 KB · Weergaven: 38
Code:
Sub tst()
For Each cl In [C4:C400]
    cl.EntireRow.Hidden = IIf(cl.Value = 0, True, False)
Next
End Sub
 
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
For Each cl In [C4:C400]
    cl.EntireRow.Hidden = IIf(cl.Value = 0, True, False)
Next
 End Sub
 
Vergeet echter niet dat telkens je nu van cel verandert de code uitgevoerd wordt. Met de macro uit m'n eerste post,verbonden aan een opdrachtknop kan je de code telkens eenmalig uitvoeren wanneer je het wenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan