• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Per rij kolommen filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostHuizing

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Hallo allen,

Ik heb een tabel waarin veel lege cellen voor komen. De kolomnamen op Blad 1, rij 1 (in bijgevoegd bestand) zijn 'functies' en in de eerste kolom zijn 'aanduidingen' opgenomen. Met 'XO', 'O' en 'X' wordt aangegeven of een aanduiding op een kaart (O) of in voorschriften (X) of beiden (XO) binnen een bepaalde functie voorkomt. Niet elke aanduiding komt bij elke functie voor. Nu weet ik hoe ik per functie / kolom een overzicht kan genereren welke aanduidingen daarbinnen voor komen en wat de waarde is (als zou dat wellicht nog handiger kunnen), zie Blad 2.

Ditzelfde wil ik echter ook per aanduiding / rij doen. Dat ik weet van een aanduiding binnen welke functie die voorkomt en welke waarde daar bij hoort. Ik heb op Blad 5 weergegeven wat ik bedoel. Ik heb geprobeerd om de filter per rij om te bouwen naar een filteren per kolom, maar dan krijg ik maar 1 waarde en die is bij andere regels niet correct, zie Blad 3. Zal het wel niet correct hebben aangepast :) Of wellicht zoek ik het domweg in de verkeerde hoek... Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Hopelijk is de vraag een beetje helder.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Joost
Bekijk bijlage Kopie van Functies en aanduidingen 3.xlsx

Ff verder zoeken en dan vind je een oplossingsrichting. Rijen en kolommen wisselen via transponeren.... Dan kan ik weer dezelfde formules gebruiken :-) Maar ben uiteraard ook benieuwd of een en ander zonder transponeren kan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan