• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

percentage 0% weergeven??

Status
Niet open voor verdere reacties.

colintippens

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
Beste allen,

Met excel maak ik mijn facturen. Alleen nu moet ik ook facturen voor bedrijven in belgië aanmaken.

Ik mag dan geen btw berekenen en moet "BTW Verlegd" op mijn factuur zetten.

Nu is het zo dat alles automatisch word ingevuld, in A17 kies je de klant en in B28 t/m 35 kies je de producten en excel doet de rest. Alleen bij een 0% btw blijft btw leeg.
De vragen:
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat er dan 0% komt te staan en als er een 21% btw is dat er dan 21% staat?
- is het mogelijk om, zodra excel ziet dat er 0% in de btw cellen staat, dat onder "subtotaal" de cel "21% btw" wijzigt in "0% btw" en dat in de cel J35 "BTW VERLEGD" komt te staan?

dank alvast voor de wijze persoon die mij hiermee kan helpen.

ps excel file is toegevoegd aan het bericht. het draaid op macosx
Bekijk bijlage Facturatie2017 kopie.xlsm

Zet de opmaak op:

Code:
#%;;0%

@HSV, nu staat er overal "0%" ook bij de btw cellen waar geen omschrijving bij zit. Ik wil dat het er alleen staat waneer het van toepassing is.

@Rooie Darp, dat is wat ik bedoelde. helemaal top. Heb jij nog een idee voor wat ik hierboven bij HSV type?

Danku

In het bestand van @Rooie Darp krijg ik foutmeldingen zal wel door deze formule komen
Code:
=IF(AND(J35="");"";SUM(J35*K35))
Ook bij het opslaan van jouw bestand krijg ik een foutmelding. Iets met de compatibiliteit.

Gebruik bij voorkeur geen samengevoegde cellen. Mij lijkt het niet logisch om het in J35 te zetten. Je geeft normaal gesproken onder het subtotaal het BTW-tarief weer en daarachter het bedrag.

Bijlagen

geen antwoord op je vraag maar ik zou onderstaande formule gebruiken voor cel A22

a22=ALS(A21="nederland";"";"BTW-nr.: " &VERT.ZOEKEN($A$17;Klanten!A1:I1000;6;0))

verder zie ik dat je met samengevoegde cellen werkt in cel a17 t/m a22.

Het gebruik van samengevoegde cellen zou ik je afraden.

Je komt hiermee vroeger of later in de problemen.

aanvulling

h38 zou ik vervangen door:

H38=ALS(A21="Nederland";"21%";"") i.p.v. 0%

2e aanvulling

A43="Dank voor de leuke opdracht en de fijne samenwerking. Graag verzoek ik u het openstaande bedrag over te maken op onze rekening ter waardering van de geleverde diensten. Dit graag voor "& TEKST(J19;"dd-mm-jjjj")&" onder vermelding van het factuurnummer "&TEKST(J17;"000") &". Als u vragen heeft dan kunt u per mail contact opnemen."

Laatst bewerkt:
Waarom heb je twee bestanden samengevoegd? Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.

Beste allen,

Dank voor jullie hulp. Ik heb alles nu verwerkt en het is nu zoals ik het wil.

Danku allen.
Colin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan