• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentage berekenen aanwezigheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheey94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2021
Dag allemaal,

Graag wil ik weten of het mogelijk is om een percentage te berekenen van de aanwezigheid. Wij moeten in kaart brengen aan de hand van J (JA) N (NEE) hoeveel procent iemand per 6 weken aanwezig is. Bij een percentage van 24 (keer per 6 weken) J (JA) kom je uit op 100%. Echter moet iedereen minimaal 80% aanwezig zijn (dus 19x per 6 weken) wil je recht hebben op een vergoeding (zie kolom BV).

Mocht het bovenstaande mogelijk zijn, is het mogelijk dat de kolom BU automatisch groen wordt bij 80% en hoger en rood wordt bij een aanwezigheid onder 80%?

Alvast bedankt!

Groet.

Bijlagen

Voor het percentage
PHP:
=COUNTIF(H3:AE3;"J")/24
Mogelijk even vertalen. Kleuren kan je instellen met voorwaardelijke opmaak.

Leuke richtlijn 80% maar veel te onnauwkering voor excel typische bestuurskamer regel 80% van 24 = 19,2 keer.

19 keer is 79,16666... .% dus geen 80%.

Ik heb de formules dus niet op percentage gemaakt maar op aantal keer dat is gewoon objectief meetbaar en veel beter te begrijpen voor de vrijwilligers. Meeste mensen krijgen jeuk van rekenen met percentages. maar goed dat is vrij veel mening van mijn kant.

Daar moet je dus iets praktischer mee omgaan met die 80% regeling
Je objectieve aanwezigheid is 19 keer in 24 dagen dus reken niks naar percentage om maar tel gewoon of 19 of meer J-tjes zijn en ken dan een vergoeding toe.
De voorwaardelijke opmaak controleert dan ook gewoon of er 19 of meer zijn.

zie bijlage voor werking formules.

formule voor kolom BU (aantal keer)
Code:
=AANTAL.ALS(H3:AE3;"J")

formule voor kolom BV (vergoeding)
=ALS(BU3>=19;10;0)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan