monkeytailz
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2010
Hallo Beste Forum-ers
Ik ben al de hele middag bezig en op bepaalde momenten dacht ik EUREKA!
Maar in het zicht van de HARBOR kom ik ineens waarden tegen waarvan ik denk" dat zocht ik toch niet". Het vervelende is dat je ineens in een kringetje rondloopt en je niet dichterbij komt tot de oplossing van het probleem.
Issue:
Ik wil graag een percentage berekenen van het aantal gewonnen wedstrijden (tov het aantal gespeelde wedstrijden).
speler A
heeft 2 wedstrijden gespeeld
6 partijen gewonnen en 0 verloren
Door diverse problemen kwam ik tot de volgende geneste formule:
=ALS(B4=0;0;ALS(L4=0;100;L4/K4*100))
Dit heb ik zo gekozen omdat berekenen met een 0 in een percentage altijd op 0 uitkomen. Dit was niet handig omdat 0 verloren wedstrijden in principe een percentage van 100% gewonnen wedstrijden opleverd.
Ik kom er nu niet meer uit. Willen julie me ajb even helpen?
Ik ben al de hele middag bezig en op bepaalde momenten dacht ik EUREKA!
Maar in het zicht van de HARBOR kom ik ineens waarden tegen waarvan ik denk" dat zocht ik toch niet". Het vervelende is dat je ineens in een kringetje rondloopt en je niet dichterbij komt tot de oplossing van het probleem.
Issue:
Ik wil graag een percentage berekenen van het aantal gewonnen wedstrijden (tov het aantal gespeelde wedstrijden).
speler A
heeft 2 wedstrijden gespeeld
6 partijen gewonnen en 0 verloren
Door diverse problemen kwam ik tot de volgende geneste formule:
=ALS(B4=0;0;ALS(L4=0;100;L4/K4*100))
Dit heb ik zo gekozen omdat berekenen met een 0 in een percentage altijd op 0 uitkomen. Dit was niet handig omdat 0 verloren wedstrijden in principe een percentage van 100% gewonnen wedstrijden opleverd.
Ik kom er nu niet meer uit. Willen julie me ajb even helpen?