Percentage Berekening

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Baze

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Goedemorgen,

Mijn vraag gaat over een percentage berekening. Ik heb al een bijlage toegevoegd om er een beter beeld bij te visualiseren. Ik wil een website maken met een percentage berekening dus dat iemand makkelijk bij een juist bedrijf terecht kan komen d.m.v. een vragen stelling. Dus op deze manier heel gericht bij de juiste professional terecht kan komen voor zijn vraag (als voorbeeld).
Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen. Ik neem aan dat dit met javascript te doen is.
Hoop op reactie!

Gr, Baze

Bijlagen

• Voorbeeld.jpg
    Voorbeeld.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 65
wat je kan doen is een integer variabele maken van elk van de professionals.

Als er dan een vraag beantwoord wordt verhoog je eerst de waarde van de respectievelijke pro's en roep je een functie aan die de volgende berekeningen uitvoert:

Tel de totalen van alle intergerwaardes van de pro's op.
Vervolgens
integerwaarde * 100 / totaal = double percentage

Dus als je bijvoorbeeld 8 punten onderverdeelt hebt onder de pro's en één van hen heeft 1 punt. Dan wordt het 1 * 100 / 8 = 12,5%

wat je kan doen is een integer variabele maken van elk van de professionals.

Als er dan een vraag beantwoord wordt verhoog je eerst de waarde van de respectievelijke pro's en roep je een functie aan die de volgende berekeningen uitvoert:

Tel de totalen van alle intergerwaardes van de pro's op.
Vervolgens
integerwaarde * 100 / totaal = double percentage

Dus als je bijvoorbeeld 8 punten onderverdeelt hebt onder de pro's en één van hen heeft 1 punt. Dan wordt het 1 * 100 / 8 = 12,5%

Dank je wel voor de reactie!
Ik ben zelf grafisch vormgever en werk heel soms met javascript. Ik moet het dus wat gaan puzzelen! haha.. Ik zal kijken of ik hier wat aan heb gehad.
In ieder geval Bedankt!

Gr!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan