• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentage NAAST draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

drkrimson

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Goede morgen,

Ik heb een draaitabel gemaakt met het aantal uitgebrachte offertes per klant en het aantal opdrachten per klant. Ik wil weten wat het scoringspercentage van iedere klant is. Of het aantal open offertes enz.

Ik heb nu met de hand het veld score aangebracht. Hoe laat ik excel dat vanzelf in mijn draaitabel doen?
Draaitabel.JPG

Hier vind je een tutorial die je uitlegt hoe je het kan maken.

Overigens gebruik ik voor dit soort situaties een formule in de eerstvolgende lege kolom: =C4/B4 en dan opmaken als percentage. Simpel en doeltreffend :).

Ik had gedacht dat het in de functie van de draaitabel zou zitten. In de tutorial zie ik wel wat het percentage van de klant op het geheel is, maar zie ik niet wat de scoringskans van de klant zelf is. (op basis van hoeveel offertes ik maak voor hem en hoeveel er door gaan)

Jouw oplossing voor C4/B4 werkt net zo goed, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan