• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

percentage rondetijd in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogie35

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Hallo,
ik probeer een percentage te berekenen in Excel, maar kom (na een aantal dagen op internet) het nergens tegen wat ik wil.
dat is bijv: A1= 1.20.300 en cel B1= 1.30.400, in cel C1 zou dan het percentage + of - moeten komen, heb er al zoveel ermee om gevogeld, maar kom er niet uit, kan iemand mij hiermee helpen?
gebruik 2013 versie, alvast hartelijk dank voor uw reactie.

mvg, AH

Moet het de punten wel verwijderen uit de zgn getallen.
A1= 1.20.300 en cel B1= 1.30.400
A1= 120300 en cel B1= 130400

Moet het de punten wel verwijderen uit de zgn getallen.
A1= 1.20.300 en cel B1= 1.30.400
A1= 120300 en cel B1= 130400

Ja ik vond het ook al een rare indeling om getallen weer te geven :)

sorry, jullie hebben het niet begrepen, of ik ben niet duidelijk geweest.:)
De punten kunnen niet ertussen uit gehaald (want deze oplossing had ik zelf wel gevonden), het zijn rondetijden in 1000ste.
dus 1.30.400 wil zeggen 1 uur, 30 minuten en 4 10de.

Waarom noteer je dan niet in tijd.
1:20:30

HSV,
dat mag wel, maar het maakt niets uit, als ik dat invul geeft cel c1 nog steeds "#waarde" aan, tenminste, niet als in de formule van Clichandknow. Wordt zo langzamerhand frustrerend.

Hier niet AH.

Bijlagen

HSV,
ja, dan ben je er wel bijna, echter, je noteert op 100sten, en ik moet op 1000sten, dus 3 cijfers op het eind, en dát krijg ik niet voor elkaar.
Wel aardig dat je er tijd in steekt, bedankt daarvoor.

groet

Zo beter?

Bijlagen

weet niet, wat is dat achter de comma dan? dan heb ik een tijdsnotatie die ik niet verwerken kan in mijn rondetijden. het lijkt wel of excel hier niet mee overweg kan (u:mm:sss).

Milliseconde(ms).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan