Percentage vrije ruimte vaste schijven gescheiden tonen in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerardHdorp

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Als ik het venster "Computer" open, zie ik mijn vaste schijven staan met het percentage vrije ruimte van deze vaste schijven (C en E). Echter is het percentage vrije ruimte dat ik zie van beide schijven bij elkaar opgeteld. Achter het percentage staat "(2)", hetgeen volgens mij betekend dat het de twee schijven samen betreft.
Ik wil ze liever gescheiden zien. Dus het percentage vrije ruimte van mijn C-schijf en het percentage vrije ruimte van mijn E-schijf. Niet samen.
Ik kan negens vinden hoe ik dit in Vista kan instellen. Wie-o-wie kan mij helpen? Ik heb het gevoel dat het dodelijk eenvoudig is, maar blijkbaar zoek ik niet goed.

:confused:

Zie je dat wanneer je erboven op beschikbare ruimte klikt?

Zie je dat wanneer je erboven op beschikbare ruimte klikt?

Nee, het percentage staat er altijd. Mijn instelling in het venster "Computer" is bij het drop-down pijtje naast "Beeld" (een schuifbalkje) "details". Dan staat er boven mijn vaste schijven in het blauw "60% beschibaar (2)".

Bij mij staat er dan helemaal geen percentage, wel netjes per schijf als ik op beschikbare ruimte klik

Laatst bewerkt:
Bij mij staat er dan helemaal geen percentage, wel netjes per schijf als ik op beschkbare ruimte klik

Klopt, maar dan wel in GB en niet in percentage.
Dit zie ik:

Bijlagen

• Percentage vaste schijven.jpg
    Percentage vaste schijven.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 38
Bij mij ziet het er dan zo uit

Je kunt via menu beeld details kiezen en groeperen op.
Misschien als je met deze instellingen experimenteert?

Bijlagen

• computer.jpg
    computer.jpg
    38 KB · Weergaven: 35
Bij mij ziet het er dan zo uit

Je kunt via menu beeld details kiezen en groeperen op.
Misschien als je met deze instellingen experimenteert?

Precies zoals het er bij u uitziet, wil ik het ook. De vrije ruimte van de vaste schijven zijn per schijf weergegeven. Welke instellingen gebruikt u?

ha, als ik bij mij de weergave op details instel krijg ik helemaal geen procentweergave...
helemaal verschillend van jullie leofact en gerardHdorp.

Ligt dit niet aan de verschillende versies van vista?
Ik heb bijvoorbeeld home premium

ha, als ik bij mij de weergave op details instel krijg ik helemaal geen procentweergave...
helemaal verschillend van jullie leofact en gerardHdorp.

Ligt dit niet aan de verschillende versies van vista?
Ik heb bijvoorbeeld home premium

Ik gebruikt ook Home Premium. Maar als ik weergave op "Details" zet, zie ik nog steeds mijn percentage van de twee schijven samen.
Ik weet overigens zeker dat ik het wel goed heb gehad. Het begint nu zo langzamerhand belachelijk te worden!

In je detail overzicht heb je ergens de kolom "percentage vrij" staan (uit het engels vertaald dus zal iets anders heten) sorteer daar je overzicht op
En als je de kolom selecteerd kun je in de eigenschappen van de kolom "Groeperen" aanklikken

Laatst bewerkt:
Ik heb helaas geen specifieke instelling kunnen vinden, die de schijven wel of niet apart weergeven.
Ik heb drie screenshots bijgevoegd van mijn instellingen, incl mapopties.
Bij de laatste staat verborgen bestanden weergeven aan, dat is niet voor iedereen aan te bevelen.

Misschien zit de oorzaak in de partionering?
Met schijfbeheer krijg je daar een overzicht van.
Je opent schijfbeheer door diskmgmt in het zoekvak van start te tikken (of in de map c:\windows\system32 te zoeken) .

Heb je SP1 trouwens geinstalleerd?

Bijlagen

• computer.jpg
    computer.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 32
  • cumputer2.jpg
    cumputer2.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 26
  • mapopties.jpg
    mapopties.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
In je detail overzicht heb je ergens de kolom "percentage vrij" staan (uit het engels vertaald dus zal iets anders heten) sorteer daar je overzicht op
En als je de kolom selecteerd kun je in de eigenschappen van de kolom "Groeperen" aanklikken

JAAAAH!! Ellasar (en de anderen ook voor de moeite natuurlijk) bedankt! Inderdaad; onder de drop-down van "beschikbare ruimte" staat "Groeperen". Dat is het! Geweldig, ik kan weer gerust slapen...:D

JAAAAH!! Ellasar (en de anderen ook voor de moeite natuurlijk) bedankt! Inderdaad; onder de drop-down van "beschikbare ruimte" staat "Groeperen". Dat is het! Geweldig, ik kan weer gerust slapen...:D

Nog een leuk detail om het af te sluiten. Als beide schijven evenveel vrije ruimte hebben, laat Vista 1 percentage zien voor beide schijven.:p

Waar ik mij over verbaasde was dat als ik vrije ruimte percentage en percentage vol van de zelfde schijven bij elkaar optel ik geen 100 % te zien krijg.....maar 90 %

EDIT: ze doen allebij afkappen op tientallen..... geen afronden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan